منطق امام حسین اقامه نماز اول وقت است/ جلوه آرایش بزک کرده در مراسم عزاداری نگران کننده است

باید نماز ظهر عاشورا و تاسوعا به صورت جماعت برگزار شود و به تأسی از سیدالشهدا عزاداری‌ها و صدای بلند گوها قطع و صدای اذان برخواسته شود، همان منطقی که در روز عاشورا انجام شد و امام حسین (ع) در میدان کارزار نبرد اقدام به نماز جماعت کرد الان شاهد باشیم.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۳۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به توجه بیشتر و باشکوه‌تر عزاداری سیدالشهدا به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، اظهار کرد: سینه‌زنی ساده در مراسم عزاداری یکی از بهترین نوع عزاداری‌ها است و عزاداری با دست‌ها به سینه، قلوب را شفا می‌دهد.

وی با اشاره به سیره رفتاری آیت‌الله بروجردی در روز عاشورا، افزود: حتی آنهایی که دارای بیماری هستند به قصد استشفاء در مراسم عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا شرکت کنند تا به برکت سیدالشهدا شفا یابند.

امام جمعه بابل با بیان اینکه هر کس در حد توان خود برای باشکوه‌تر برگزاری مراسم عزدارای امام حسین(ع) تلاش کند، تصریح کرد: در سالیان اخیر دسته‌های سینه‌زنی نسبت به سالیان گذشته کمرنگ‌تر و آلات موسیقی در مراسم عزاداری‌ها بیشتر شده است و انواع آلات موسیقی به صورت گروهی در خیابان‌ها و محلات راه می‌افتد که تناسبی با عزدارای سیدالشهدا ندارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: راه افتادن دسته‌های علم آهنی در سطح خیابان‌ها که هزینه‌های سنگین برای ساخت آن صرف می‌شود سبب شده دسته‌های عزاداری حالت نمایشی به خود بگیرند.

روحانی از موارد نگران‌کننده حضور برخی از بانوان با آرایش و چهره‌ای بزک کرده در سطح خیابان‌ها در ایام عزای حسینی را از موارد نگران‌کننده در این مراسم برشمرد و یادآور شد: برخی آرایشگاه‌های زنانه در ایام محرم باز است و چند سالی است که با اقدام ضد فرهنگی مد آرایش عاشورایی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید نماز ظهر عاشورا و تاسوعا به صورت جماعت برگزار شود و به تأسی از سیدالشهدا عزاداری‌ها و صدای بلند گوها قطع و صدای اذان برخواسته شود، ادامه داد: همان منطقی که در روز عاشورا انجام شد و امام حسین (ع) در میدان کارزار نبرد اقدام به نماز جماعت کرد الان شاهد باشیم.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه بعضی از شهرها سابقه خوبی در برگزاری عزاداری‌های باشکوه و گسترده دارند، ای کاش در مازندران این شهرستان هم شاهد برگزاری این گونه مراسم باشیم، اظهار کرد: با کمال تأسف در مازندران دچار ضعف در برگزاری دسته‌های عزاداری هستیم، باید تجمعی عزاداران ما همانند شهرهای زنجان و اردبیل باشد.

روحانی از پایین بودن مشارکت مردم بابل در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری کشور خبر داد و خواستار مشارکت مردم در این طرح ملی شد و گفت: این آمار برای برنامه‌ریزی بلندمدت کشور است نباید برخی افراد فکر کنند که این آمار سبب قطع شدن یارانه و پخش شدن اطلاعات شخصی آنها می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار