فرمانده انتظامي استان زنجان

همکاري نهادهای مردمی همراهي بيشتر آحاد مردم با پليس خواهد شد

همکاري دستگاه ها، ارگان هاي دولتي و خصوصي و سازمان هاي مردم نهاد با نيروي انتظامي باعث بالارفتن اعتماد عمومي، تبيين رويکردهاي اجتماعي پليس جامعه محور،اصلاح باورهاي غلط و همکاري و همراهي بيشتر آحاد مردم با پليس خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۲۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامي استان زنجان در همايش شوراي معتمد پليس با اشاره به اينكه مهمترين وظيفه پليس افزايش احساس امنيت در جامعه است، گفت: شوراي معتمد پليس با هدف سالم سازي جامعه و پيشگيري از جرايم شكل گرفته است .

سردار عليرضا صالحي در همايش شوراي معتمد پليس با تاکيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت معتمدين محلي در تامين امنيت شهروندان افزود: سرمايه اجتماعي پليس، شما مردم هستيد كه با استفاده از كانال‌هاي مربوطه مي توانيد همکاري و مشارکت داشته باشيد.

وي با اشاره به طرح شوراي معتمد پليس بر لزوم حرکت به صورت ميداني در اين ماموريت تاکيد کرد و حکومت اسلامي، قانون و نيز وجود دستورالعمل هاي ابلاغي از ناجا را در پيشبرد اهداف موثر دانست.

اين مقام ارشد انتظامي استان زنجان اظهار داشت: حل و فصل اختلافات در محلات و جلوگيري از تشکيل پرونده هاي انتظامي و قضائي، رفع مشكلات محلي از طريق طرح مسائل و مشکلات با ادارات دولتي و چاره جويي اهالي محل براي رفع آنها، پيشگيري از ورود مسائل اجتماعي به حوزه­هاي امنيتي را از وظايف شوراي معتمد پليس دانست.

سردار صالحي با بيان اينكه هدف پليس جلب رضايت مردم است ،گفت: هدف اصلي آسيب هاي اجتماعي محلات است و مردم بايد مسائل و مشکلات خود را در شوراي معتممدين مطرح و حل و فصل کنند.

وي به نقش پليس در پشتيباني از اين شورا اشاره و تاکيد کرد: در مسائلي که از دسترس مردم خارج است پليس دخالت کرده و به صورت ميداني وارد عمل مي شود و اين مسئله و آسيب را برطرف مي کند.

سردار صالحي شوراي معتمد پليس را كه در سال هاي اخير مطرح و در محلات سراسر كشور اجرايي شد نمونه اي از تامين امنيت دانست و تاكيد كرد: براي استفاده از ظرفيت هاي بسيج در طرح هاي اجتماعي پليس، سهم ويژه اي قائل هستيم.

وی افزود: همکاري دستگاه ها، ارگان هاي دولتي و خصوصي و سازمان هاي مردم نهاد با نيروي انتظامي باعث بالارفتن اعتماد عمومي، تبيين رويکردهاي اجتماعي پليس جامعه محور،اصلاح باورهاي غلط و همکاري و همراهي بيشتر آحاد مردم با پليس خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان زنجان در پايان از مردم خواست شما بايد پليس خود باشيد و اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از وقوع جرايم را انجام دهيد و هرگونه موارد امنيتي وغيرامنيتي را از طريق تماس با تلفن 110گزارش دهيد و با استفاده از تلفن 197 انتقادات، شكايات، پيشنهادات و تقدير از عملكرد پليس را مطرح کنيد.

ارسال نظرات