خبرهای داغ:
در اولین نماز جمعه تاکستان در ماه محرم مطرح شد:

پیروزی نهایی ازآن کسانی است که به اعتقادات خویش پایبندند

امام جمعه موقت تاکستان گفت: نزدیکی مذاهب و تمرکز بر مشترکات از عوامل و راهکارهای مهم برای نقش برآب شدن نقشه های دشمن است.
کد خبر: ۸۷۵۹۲۹۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار بسیج در قزوین، نمازجمعه وحدت بخش این هفته شهرستان تاکستان به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسلامی امام جمعه موقت تاکستان برگزار گردید.

امام جمعه موقت تاکستان در خطبه اول خود، با ذکر روایتی 10 خصلت برتر امت پیامبر را نسبت به دیگر امت ها بیان کرد و گفت: ده خصوصیت در امت پیامبر اسلام وجود دارد که برتری این امت را نسبت به بقیه  مشخص می کند که شامل این موارد است: نماز-روزه-زکات-جهاد-جمعه-جماعت-قران-علم-حج-عاشورا گریه بر حسین

حجه الاسلام اسلامی در خطبه دوم با توصیه به تقوی، رعایت حال دیگران و رعایت نظم و نظافت عزاداران حسینی را مصداق تقوی مطرح کردند.

وی با اشاره فرمایش و دستور رهبر معظم انقلاب  در مورد تأسیس تقریب بین مذاهب در سال 1369 ، نزدیکی مذاهب  و تمرکز بر مشترکات را از عوامل مهم نقش برآب شدن نقشه های دشمن عنوان کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تاکستان با تکریم مقام و شأن اسرا و مفقودین افزود: شأن اسرا بسیار بالاست  چرا که اینها بهترین ساعات عمر خود را سالها در سخت‌ترین شرایط زیر بدترین شکنجه های رژیم بعثی عراق و صدام گذراندند و ایستادگی و تحمل نمودند.

امام جمعه تاکستان به صحبت‌های مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و یادآور شد: لازم است تا دولت و منابع ذیصلاح به این موضوع رسیدگی کرده و آن را به فوریت به اطلاع مردم برساند.

امام جمعه موقت شهر تاکستان با بیان اینکه پیروی و پایبندی به مکتب عاشورا در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پیام شهیدان است، متذکر شد: امروز ادای تکلیف به آرمان‌های شهدا وظیفه همگانی است و در شرایط فشار اقتصادی باید از مواضع به حق خویش دفاع کنیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه آزمون خداوند برای سنجش مقاومت مسلمانان در شرایط مختلف صورت می‌گیرد، ابراز کرد:‌ تعهد و باقی ماندن در راه اسلام مسئله‌ای اهمیت‌دار است چنانچه در شرایط محاصره اقتصادی پیامبر به نام شعب ابی‌طالب یاوران اندکی از ایشان متحمل فشار و رنج اقتصادی شده و به ولایت پایبند ماندند.

امام جمعه موقت شهر تاکستان ادامه داد: آموزه‌های قرآن کریم این حقیقت را آشکار کرده است که پیروزی نهایی از کسانی است که به اعتقادات خویش پایبند هستند و از این‌رو صبر مؤمنان راستین نیز از این طریق آشکار می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه در صحنه کربلا امام حسین (ع) به همراه 72 تن از یاوران و اهل بیتش در تاریخ ماندگار شده است، تصریح کرد: ذکر نام و یاد اباعبدالله و حماسه کربلا در میان اقشار مردان، زنان و جوانان نسل امروز از ماندگاری اصل عاشورا است که شیعیان باید با الگوگیری از این فرهنگ برابر فشارها و ناملایمات امروز دشمنان ایستادگی کنند.

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها