خبرهای داغ:
در قالب سوگواره احلی من العسل:

نوجوانان دانش آموز آذربایجان غربی به سوگ شهدای کربلا نشستند

همزمان با ششمین روز از ماه محرم دانش آموزان نوجوان آذربایجان غربی در تمام شهرها به عزاداری در سوگ شهدای کربلا پرداختند
کد خبر: ۸۷۵۹۲۸۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی روز شنبه همزمان با ششمین روز از ماه محرم فرهنگیان، دانش آموزان و مدیران اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با حضور در خیابان امام خمینی (ره)ارومیه در حالی که ملبس به پیراهن های مشکی و سر بندهای سبز و سیاه بودند در عزای شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) به سوگ نشسته و به سینه زنی پرداختند.

در این آیین معنوی محمد قلی زاده دبیر هیات رزمندگان اسلام آذربایجان غربی با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم گفت: حضرت قاسم بن حسن با رفتار شجاعانه خود الگویی برای نوجوانان مسلمان جهان شد.

وی اظهار کرد: در سایه معنویت و عبودیت انسانها می توانند به مقامی رفیع مانند شهادت دست یابند که نام خود را در تاریخ ماندگار کنند.

قلی زاده اضافه کرد: دشمنان در صدد تضعیف اعتقادات مردم در فضای مجازی هستند اما قیام کربلا وسعتی فرا تر از این دارد که با این گونه تحریفها تضعیف شود.

در این آیین معنوی دانش آموزان ارومیه ای و همزمان با آنها دانش آموزان استان در سوگ شهدای کربلا و به ویژه شهید نوجوان حضرت قاسم به عزاداری نوحه خوانی و سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم مدارس سراسر آذربایجان غربی با پارچه های مشکی تزئین شده و مدارس حال و هوای ماه محرم و عزاداری به خود می گیرند این مراسم با نزدیک شدن به ایام عاشورا و تاسوعای حسینی نمود بیشتری در مدارس پیدا می کند.

ارسال نظرات