خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال تحصیلی جاری، هفت هزار دانش آموز دختر و پسر مدارس این استان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۷۵۹۲۳۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام در حاشیه اعزام نخستین گروه از دانش آموزان استان قم به اردوی راهیان نور، در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: اعزام دانش آموزان به مناطق راهیان نور از امروز تا پایان اسفندماه امسال به جز دی ماه که همزمان با امتحانات دانش آموزان است، ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امسال اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به این که دانش آموزان مقطع متوسطه دوم به این اردوها اعزام می شوند، ادامه داد: اگر دانش آموزانی از پایه نهم نیز اعلام آمادگی کنند، تعدادی از آن ها با رضایت خانواده به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: روزانه 6 دستگاه اتوبوس شامل 240 دانش آموز مقطع متوسطه دوم از قم به مناطق عملیاتی جنوب کشور و هم چنین جزیره خارک که امسال جزء محورهای بازدید راهیان نور قرار گرفته است، اعزام می شوند.

ناصر حمزه ای افزود: دانش آموزان در این اردو از خرمشهر، یادمان شلمچه، اروند کنار، فتح المبین، نحر خَیّن، بیمارستان صحرایی، دهلاویه و طلاییه به مدت سه روز بازدید می کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست دختران و در مرحله دوم پسران دانش آموز به این اردوها اعزام می شوند.

به گفته وی، در سال تحصیلی گذشته 170 دستگاه اتوبوس شامل 6 هزار و 133 دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند که در مقایسه با سال 93، افزایش 100 درصدی داشته است.

حمزه ای بیان کرد: سال گذشته 130 روحانی و 750 مربی همراه دانش آموزان به این مناطق اعزام شدند.

وی هدف از اجرای اردوهای راهیان نور را آشنایی دانش آموزان با رشادت ها و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ترویج و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، مقابله با جنگ نرم دشمن، تقویت روحیه ایثار و از خود گذشتگی عنوان کرد.
ارسال نظرات