خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

تجهیز 20هزارهکتاری اراضی کشاورزی قزوین به سیستم‌نوین‌آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تا پایان سال جاری، ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان باید به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شود.
کد خبر: ۸۷۵۹۲۲۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین صبح پنجشنبه در جلسه تبیین برنامه توسعه سامانه های نوین آبیاری استان که با حضور معاونین، مدیران و پیمانکاران سیستمهای آبیاری برگزار شد گفت: طبق مصوبه هیئت دولت در استان قزوین، مقرر شده که ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز شوندکه باید از این فرصت استفاده خوبی کرد.

ابراهیمی پاک در ادامه افزود: در بحث مطالعات  بر سیستمهای نوین آبیاری، ورودی ما برای اجرا حداقل باید به دو برابر برسد یعنی حداقل ۴۰ هزار هکتار مطالعات سیستمهای نوین انجام شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی گفت: هزینه آبیاری نوین 20 هزار هکتاراز زمین های کشاورزی توسط دولت تامین شده است و باید بتوانیم این کار را در  استان عملیاتی کنیم و از تمام مشاورین ،پیمانکاران تقاضا می کنیم که  از این فرصت ایجاد شده در سفر هیت دولت به خوبی استفاده کنیم.

وجود دفترچه طرح سیستم نوین آبیاری برای متقاضیان الزامی است

در ادامه  این جلسه محمد حسین عطایی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم گفت: گام اول برای اجرای یک طرح؛ شناسایی و مطالعه استدرسفر هیئت دولت و جلسه شورای اداری استان مصوب شد که ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر سیستم آبیاری نوین رود که وجود متقاضی و دفترچه طرح الزامی است.

عطایی بیان کرد: عدم آشنایی متقاضیان سیستم نوین آبیاری با تشکیل پرونده و محدودیت های مالی دولتی از مشکلات اساسی ما در مواجهه با متقاضیان است.

وی تاکید کرد: تخصیص اعتبارات دولتی معمولا در زمان مناسبی انجام نمی شود و بخاطر محدودیتهایی که در زمان اجرا وجود دارد یا تخصیص اعتبارات در زمان و فصل مناسب با عملیات زراعی کشاورزان نیست بنابراین باید برنامه ریزی مناسبی انجام شود تا قبل از تخصیص اعتبار، اجرای عملیات انجام و بعدا اعتبار تخصیص داده شود.

1002/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها