مدیر تنطیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
خرید حمایتی گوجه فرنگی و توسعه صادرات از جمله اقدامات انجام گرفته به منظور تعادل بخشی به قیمت گوجه فرنگی در استان زنجان می باشد.
کد خبر: ۸۷۵۹۱۹۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر تنطیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته میزان برداشت محصول گوجه فرنگی در استان زنجان در مجموع به 235 هزار تن رسید و امسال نیز طبق برآوردهای صورت گرفته 257 هزار تن گوجه فرنگی در استان تولید می شود.

عبدالله جعفری با اشاره به روند افزایشی تولید محصول گوجه فرنگی طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشورمان و نیز افزایش تولید 11 درصدی این محصول در استان زنجان افزود: بحث رکود در بازار و کاهش تقاضا و از طرفی افزایش حجم عرضه سبب شد تا سال جاری شاهد کاهش قیمت گوجه فرنگی در مناطق مختلف کشورمان از جمله استان زنجان باشیم.

وی به اقدامات انجام گرفته در راستای ایجاد تعادل در بازار گوجه فرنگی در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: در سال جاری از پنج کارخانه رب در استان فقط یک کارخانه فعال بود که با برگزاری جلسات متعدد یک کارخانه رب دیگر فعال شد و یک کارخانه نیز هم اکنون در شرف فعال شدن است.

جعفری نیاز سنجی و بررسی بازار استان های مختلف در سطح کشور و اطلاع رسانی گسترده به منظور ایجاد تقاضا برای گوجه فرنگی تولیدی استان زنجان را از دیگر اقدامات انجام گرفته برشمرد و اضافه کرد: همچنین با هدف افزایش صادرات محصول گوجه فرنگی در استان زنجان اقدام به برگزاری جلسات متعدد با تجار و صادرکنندگان در استان شده است.

مدیر تنطیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در جلسات برگزار شده با تجار و صادرکنندگان بنا شد تسهیلات مورد نیاز تجار برای توسعه صادرات گوجه فرنگی و رب گوجه دراستان فراهم شود.

وی عنوان کرد: همچنین با پیگیری های انجام گرفته به منظور خرید حمایتی گوجه فرنگی در استان زنجان، سازمان تعاون روستایی از تاریخ 30 شهریور ماه اقدام به خرید گوجه فرنگی تولیدی کشاورزان استان به قیمت 300 تومان کرد.

جعفری در پایان از صادرات یک هزار و 86 تن رب گوجه فرنگی به ارزش یک میلیون و 493 هزار دلار طی پنج ماهه نخست سال جاری از استان زنجان خبر داد و افزود: با پیگیری و انجام مجموعه اقدامات فوق امسال تلاش کردیم تا قیمت گوجه فرنگی در استان به نفع تولید کنندگان تغییر یابد.

ارسال نظرات