خبرهای داغ:
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت:‌ یکی از کارهایی که در آن موفق شدیم، تفکیک محیط کار بانوان از آقایان در ادارات استان است.
کد خبر: ۸۷۵۹۱۸۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سلیم‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان ویژه هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد،‌ با اشاره به عملکرد ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: ‌ما در چند سال اخیر توانستیم که ارتباط خوبی را با مدیران دستگاه‌های استان برقرار کنیم و شورای امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه‌های مختلف استان تشکیل دادیم که این مهم یک تکلیف قانونی است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد:‌ قانون پیش‌بینی کرده است که باید شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام ادارات استان تشکیل شود،‌ ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات،‌ معرفی اعضای آن و فعالیت این شورا یک تکلیف قانونی است،‌ باید دبیر این شوراها به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر معرفی شود.

وی در خصوص مصادیق احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان قم تصریح کرد:‌ یکی از کارهایی که در آن موفق شدیم، تفکیک محیط کار بانوان از آقایان در ادارات استان است که این موضوع مصوبه ستاد صیانت بود،‌ تنها در یکی دو اداره استان قم هنوز این تفکیک صورت نگرفته است.

سلیم‌زاده اظهار کرد:‌ بر روی قانون امر به معروف و نهی از منکر چندین سال کار شد تا به تصویب رسید،‌ باید این قانون در ادارات استان قم تبیین شود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد:‌ دستگاه‌های استان باید از بودجه فرهنگی برای این فریضه الهی هزینه کنند و این موضوع مورد تاکید استانداران بوده است،‌ این سخن که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات بودجه‌ای وجود ندارد،‌ قابل قبول نیست.

وی در خصوص وظیفه دستگاه‌های استان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد:‌ هر اداره‌ای برای خودش معروفات و منکراتی دارد که باید این موارد احصاء و به ستاد ارسال شود،‌ ارباب رجوع در ادارات باید راضی باشد و ما باید مردم را به سوی نظام جمهوری اسلامی جذب کنیم،‌ در این راستا فردا جلسه‌ای برای دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات برگزار می‌شود.

سلیم زاده با اشاره ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد:‌ باید فرهنگ پذیرش در ادارات به وجود بیاید و این یک موضوع مهم است،‌ ما گزارش‌هایی داریم که کارمندی به مدیری تذکر داده،‌ ولی آن مدیر به شیوه بدی با کارمند برخورد کرده است،‌ ما باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودمان شروع کنیم و هر کسی که منکری را در جایی دید،‌ باید تذکر بدهد.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد: آموزش در زمینه احیای این دو فریضه الهی اهمیت زیادی دارد، چند سال پیش آموزش امر به معروف نهی از منکر در استانداری و برخی از ادارات اجباری شد،‌ کمیته امداد حتی برای خانواده کارمندانش هم این آموزش را گذاشته بود،‌ اما برخی از ادارات دیگر در زمینه آموزش این دو فریضه الهی قدمی برنداشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ان شاء‌الله همه ما جزو آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم تا به این طریق جزء اصحاب حقیقی امام زمان(عج)‌ شویم.
ارسال نظرات