خبرهای داغ:
در نشست شورای اداری استان قم مطرح شد

ضرورت ایجاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت:‌ ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات،‌ معرفی اعضای آن و فعالیت این شورا یک تکلیف قانونی است.
کد خبر: ۸۷۵۹۱۸۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست شورای اداری استان، ویژه هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر پیش از ظهر امروز با حضور استاندار و معاونین وی،‌ نماینده ولی فقیه و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم برگزار شد.

سید صدر الدین موسوی معاون امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار قم در ابتدای این جلسه با اشاره به فعالیت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد:‌ بخشنامه‌ای از سوی معاونت اجرایی ریاست جمهوری به وزارتخانه‌ها،‌ دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی ارسال شده است تا آنها عملکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های خودشان را به وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها گزارش بدهند.

معاون امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار قم ادامه داد:‌ دستگاه‌های استان قم باید عملکرد خودشان را در حوزه احیای این دو فریضه الهی در سال های 93،‌ 94 و شش ماهه 95 به وزارتخانه‌های مربوطه و استانداری قم ارسال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علی سلیم زاده اظهار کرد: ‌ما در چند سال اخیر توانستیم ارتباط خوبی با مدیران دستگاه‌های استان برقرار کنیم و شورای امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه‌های مختلف استان تشکیل دادیم که این مساله یک تکلیف قانونی است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد:‌ قانون پیش‌بینی کرده که باید شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام ادارات استان تشکیل شود،‌ ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات،‌ معرفی اعضای آن و فعالیت این شورا یک تکلیف قانونی است،‌ باید دبیر این شوراها به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر معرفی شود.

وی در خصوص مصادیق احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان قم تصریح کرد:‌ یکی از کارهایی که در آن موفق شدیم، تفکیک محیط کار بانوان از آقایان در ادارات استان است که این موضوع مصوبه ستاد صیانت بود،‌ تنها در یکی دو اداره استان قم هنوز این تفکیک صورت نگرفته است.

آیت الله سید محمد سعیدی در بخش پایانی شورای اداری استان قم با اشاره به حرکت امام حسین(ع)‌ اظهار کرد:‌ ایشان حرکت خودشان را برای احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام دادند و در سخنان‌شان به این مساله اشاره کردند،‌ البته امر به معروف و نهی از منکر شرایط و الزامات خاص خودش را دارد،‌ برخی از اوقات به دلیل بی‌اطلاعی،‌ این دو فریضه بد انجام می‌شود یا اصلا انجام نمی‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد:‌ یکی از الزامات امر به معروف و نهی از منکر شناخت موضوع و حکم آن است،‌ انسان تا زمانی که با حکمی آشنا نشده است،‌ نمی‌تواند آن را به خوبی انجام بدهد،‌ به همین دلیل می‌بینیم که در ایام حج همراه با حجاج روحانی اعزام می‌شود تا آنها مناسک حج را به خوبی انجام بدهند.

وی در خصوص ضرورت داشتن معرفت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد:‌ باید برای انجام این دو فریضه الهی،‌ معرفت و شناخت داشته باشیم و یکی از الزامات امر به معروف و نهی از منکر آموختن است،‌ به عنوان مثال همانطوری که نماز واجب است،‌ شناخت احکام نماز هم یک مساله واجب است.

آیت الله سعیدی در پایان جلسه شورای اداری استان قم خاطرنشان کرد:‌ برای احیای امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر بحث معرفت،‌ باید به این دو فریضه اعتقاد و باور داشته باشیم،‌ انسان گاهی در خصوص چیزی معرفت دارد،‌ اما به آن باور ندارد و این موضوع مشکل ساز است.
ارسال نظرات