خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان:

عزادران حسینی قمه زنی را تبدیل به نذر خون کنند

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: به همه عزاداران توصیه می کنیم با تبدیل حرکت قمه‌زنی به نذر خون، علاوه بر تضمین حفظ سلامتی خود بتواند با اهداء خون خود در درمان و سلامتی دیگران سهیم باشند.
کد خبر: ۸۷۵۹۱۶۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مجید زینلی اظهار کرد: امسال هم مثل سال‌های گذشته سازمان انتقال خون استان با همکاری ستاد مردمی خون شهرستان خمینی‌شهر برای عزاداران حسینی که تمایل به اهدا نذر خون‌دارند برنامه ویژه‌ای دارد.

وی بابیان اینکه سنت حسنه نذر خون ازجمله سنت‌های حسنه‌ای است در ایام محرم و صفر با الگو گیری از قیام عاشورا صورت می‌گیرد بیان داشت: اصولاً سنت حسنه نذر خون باهدف کمک‌رسانی به افراد و بیماران نیازمند صورت می‌گیرد.

زینلی تصریح کرد: امسال نیز سازمان انتقال خون استان اصفهان با تمام توان و امکانات موجود در خدمت عزاداران حسینی است.

*زمان مصرف خون اهداءکنندگان محدود است

زینلی با اشاره به اینکه عمر و زمان مصرف خون اهداء شده توسط اهداءکنندگان کاملاً مشخص و محدود است و بعد از گذشت سی روز باید خون اهداءکنندگان از چرخه مصرف خارج شود بیان داشت: مصارف بیمارستانی و نیاز مراکز درمانی به خون اهداءکنندگان کاملاً مشخص است و در شرایط طبیعی این میزان تقاضا تغییر نمی‌کند.

*عزاداران حسینی در خمینی‌شهر به مرور در طرح نذر خون شرکت کنند

مدیرکل سازمان انتقال خون اصفهان از اهداءکنندگان و عزاداران حسینی شهرستان خمینی‌شهر خواست تا از مراجعه همزمان به مراکز خون بکاهند و اهدا خون در طول سال انجام شود و محدود به زمان تاسوعا و عاشورا نکنند.

وی ادامه داد: عزاداران خمینی‌شهری می‌توانند با ثبت‌نام در طرح نذر اهداء خون با دعوت‌خواهی و درخواست سازمان انتقال در موعد لازم به‌مرور به مراکز اهدا خون مراجعه کنند و به نذر و نیت خود عمل کنند.

زینلی با بیان این که اهدای خون در دنیا به‌عنوان یک روش کاملاً بهداشتی و مطمئن محسوب می‌شود بیان کرد: شخص اهداءکننده پس از طی مراحل لازم و معاینات زیر نظر پزشک بدون هیچ خطری برای اهداء خون خود اقدام می‌کند.

مدیرکل سازمان انتقال خون اصفهان با اشاره به اینکه روش‌های همچون حجامت کردن و قمه‌زنی می‌تواند سلامت شخص را به خطر بی اندازد تأکید: برای سازمان انتقال خون سلامت فرد اهداءکننده خیلی مهم است.

*عزاداران حسینی خون قمه‌زنی را تبدیل به اهدا نذر خون کنند

وی بابیان اینکه اخیراً انجمن هپاتیت ایران رسماً اعلام که یکی از مواردی که می‌تواند اشخاص جامعه را در معرض بیماری خطرناک هپاتیت قرار دهد روش قمه‌زنی است گفت: توصیه من به همه عزاداران حسینی و عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) این است که با تبدیل حرکت قمه‌زنی به نذر خون، علاوه بر تضمین حفظ سلامتی خود بتواند با اهداء خون خود در درمان، نجات بیماران و افراد نیازمند و سلامتی دیگران سهیم باشند.

*پیش‌بینی می‌کنیم با 20 درصد رشد اهداکننده روبرو شویم

وی بابیان اینکه در ایام محرم و مخصوصاً روزهای تاسوعا و عاشورا تمام تجهیزات و نیروی انسانی لازم سازمان انتقال خون استان در خمینی‌شهر مستقر می‌شود گفت: امسال در این ایام فقط در خمینی‌شهر مرکز انتقال خون دایر است و در مراکز شهر اصفهان امکان اهداء خون وجود ندارد.

مدیرکل سازمان انتقال خون اصفهان تأکید کرد: با توجه به حجم استقبال گسترده اهداءکنندگان تلاش خواهیم کرد به درخواست کلیه اهداءکنندگان حسینی در خمینی‌شهر پاسخ‌گو باشیم.

زینلی گفت: با توجه به اینکه عملکرد ستادهای مردمی سیار و مرکز ثابت انتقال خون خمینی‌شهر کاملاً برای مردم خمینی‌شهر شناخته‌شده است پیش‌بینی می‌کنیم نسبت به سال گذشته 10 تا 20 درصد رشد داشته و طی دو روز حدود 1300 الی 1500 نفر خون‌گیری انجام شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار