خبرهای داغ:
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان گفت: دلیل ماندگاری عاشورا این است که هدف امویان فقط کشتن نبوده بلکه تخریب اندیشه امام حسین(ع) و از بین بردن اندیشه مخالف امویان بوده است.
کد خبر: ۸۷۵۹۱۶۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام تلخابی در جمع دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در شب سوم محرم اظهار کرد: با توجه به آیات قرآن دو جریان حق و باطل در طول تاریخ وجود داشته است که یک جریان خواستار حاکمیت دین الهی در جامعه است و همیشه در برابر این جریان مخالفت هایی وجو داشته است.

وی تصریح کرد: از زمانی که پیامبر اکرم(ص) به رسالت مبعوث شده این دو جریان وجود دارد، در طول 23 سال رسالت، پیامبر با مشکلات و آزارهای طیف مقابل مقابله می کند تا جریان باطل خط بخورد و دنیا از آن صالحین شود که برای تحقق آن مقدماتی لازم است.

این مقام مسئول ادامه داد: زمانی که پیامبر رسالت را آغاز می‌کند از اولین مقدمات آن ایستادگی در برابر مشکلات است و پس از رحلت ایشان شرایط طوری رقم می خورد که مردم جاهل می شوند و جریان حق را میخواهند کنار بزنند.

تلخابی اضافه کرد: در حالیکه حضرت علی (ع) می توانست قیام کند ولی اگر این قیام اتفاق می افتاد مردم میگفتند که علی در پی قدرت است و زحمات 23 ساله پیامبر (ص) از بین می رفت و پس از رحلت ایشان رسالت بعدی مشخص کردن چهره نفاق بود که بر عهده حضرت زهرا(س) و سپس امام حسین (ع) بود تا زمانی که این دو جریان در طول تاریخ وجود دارد جریان اسلام و نفاق باید مشخص شود.

وی بیان کرد: یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) روشنگری است این روشنگری وظایفی بر عهده معصومین قرار داده و هر معصوم وظیفه ای دارد.

وی ادامه داد: چرا باید پیامبر(ص) قصد دارد ویژگی های حضرت فاطمه (س) را نشان دهد و می فرماید فاطمه کسی است که خدا با غضب او ناراحت و با خوشحالی او خوشحال می شود

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان گفت: حضرت فاطمه(ع) عصمت دارد عصمت یعنی صاحب رسالت و کسی که عصمت دارد رسالتی دارد اما چه رسالت و مقامی برای او قائل هستیم؟ وی در پاسخ این سوال گفت: جواب در یک کلمه است و حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) وظیفه ای دارد که این وظیفه از سوی خدا است و آن روشنگری نفاق است.

حضرت زهرا(س) حاضر است به ایشان بی احترامی شود تا جریان نفاق مشخص شود تا اکنون ما شیعه شویم.

وی یادآور شد: در کربلا نبرد فرد به فرد نیست بلکه جنگ امت با امت و جریان در برابر جریان است و اینکه سفارش شده مراسم حسینی همراه با تامل و پرشور اجرا شود این است که این روشنگری هم در حال حاضر انجام شود.

حجت الاسلام تلخابی در پایان بیان کرد: اگر این عزای حسینی صرفا برای گریه باشد مراسم ناقص است و در طول تاریخ کشتارهایی شدیدتر از عاشورا بوده اما ماندگار نبوده چون در این وقایع فقط کشت و کشتار هدف بوده اما دلیل ماندگاری عاشورا این است که هدف امویان فقط کشتن نبوده بلکه تخریب اندیشه امام حسین(ع) و از بین بردن اندیشه مخالف امویان بوده است.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها