خبرهای داغ:
همزمان با مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می شود:
معاون کنگره بین المللی«کودکان شهید» در مورد افتتاحیه این کنگره گفت: 16 مهرماه، همزمان با روز جهانی شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران این کنگره با سخنرانی سردار نقدی آغاز به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۵۹۱۴۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
به گزارش سرویس بسیج نیوز و به نقل از «بسیج جامعه زنان» همزمان با روز شیرخوارگان حسینی، در 16 مهر ماه، اولین کنگره بین المللی کودکان شهید در مهدیه تهران آغاز به کار خواهد کرد. سید مصطفی آقا میری، معاون این کنگره بین المللی و یادواره شهدای سراسر کشور در سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، با بیان این مطلب  به خبرنگار «بسیج جامعه زنان» در خصوص هدف برگزاری این کنگره گفت: یکی از مسائلی که در سطح بین المللی مطرح شده، بحث کودک کشی است که توسط نظام سلطه صورت می گیرد و در جنگ های مختلف در سطح جهانی به این عمل غیرانسانی دست می زند بر همین اساس  و با ارتباط این موضوع با شهادت حضرت علی اصغر(ع) در سال 61 هجری قمری، که در آن زمان نیز به نوزاد شیرخواره رحم نکردند، این کنگره آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا از 70 سال قبل و پس از جنگ جهانی دوم که به عنوان ابرقدرت شناخته شد، در ویتنام، ژاپن، افغانستان، عراق اقدام به این جنایت کرده است و همچنان در یمن و غزه این جنایات ادامه دارد.

معاون کنگره بین المللی «کودکان شهید» با بیان این که دبیر این کنگره سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین است، گفت: این کنگره که در سطح بین المللی فعالیت خواهد کرد و دارای 9 کمیته است که هر کدام فعالیت های مدون و مشخص شده ای دارند و کمیته جمع آوری اسناد و مدارک آمار کشته شدگان در سطح جهان طی 70 سال جنگ، کمیته تدوین و تالیف کتاب، کمیته مراسمات که شامل مراسم هایی برای تجلیل و یادبود شهدای کودک است، همینطور فعالیت در فضای مجازی و جریان سازی رسانه ای و کمیته فرهنگی از جمله کمیته های 9گانه است.

وی افزود: شعار این کنگره «آمریکا 70 سال ابرقدرتی 70 سال کودک کشی» است و جزئیات دقیقتر این کنگره در روز جمعه، 16 مهرماه و با سخنرانی سردار نقدی، دبیر کنگره در مراسم «کودکان شیرخواره حسینی» اعلام موجودیت خواهد کرد، همینطور سردار نقدی با حضور در گفتگوی خبری ساعت 13 که از شبکه 6 صدا و سیما جزئیات این کنگره را بیان خواهد کرد.

معاون کنگره بین المللی «کودکان شهید» با دعوت از کلیه علاقمندان به تولید محتوا در این حوزه گفت: به زودی فراخوان جمع آوری آثار منتشر خواهد شد و علاقمندان می توانند با عضویت در کانال تلگرامی این کنگره به آدرس https://telegram.me/kodakaenshahid در جریان اخبار قرار گیرند.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات