خبرهای داغ:
امام جمعه آبیک با اشاره به اینکه عزاداری‌ها باید در راستای ارزش‌های اسلامی و نهادینه کردن اهداف قیام عاشورا باشد، گفت: علامت‌ها و آلات‌موسیقی در عزاداری‌ها هیچ تناسبی با امام حسین(ع) و واقعه کربلا ندارد.
کد خبر: ۸۷۵۹۱۱۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه آبیک به موضوعات مختلف اخلاقی و لازم برای جامعه پرداخت و آنها را از منظر دین مورد بررسی قرار داد.

وی با اذعان اینکه وضعیت برگزاری عروسی‌ها در آبیک نگران کنده است، تصریح کرد: از مسؤولین نظامی، انتظامی و شورای تأمین نسبت به عروسی‌ها ورود پیدا کنند و نگذارند عروسی‌ها به این شکل ادامه پیدا کند.

این مقام مسئول افزود: باید قانونی تصویب کنید که در ساعات مشخص و به دور از صدای شلیک و صدای آزاردهنده و گوش خراش موزیک این مراسمات برگزار شود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه هیچ پیامبری از هیچ گروهی مزدی نگرفت و اجر خود را از خداوند طلب می‌کردند، گفت: پیامبر در این‌باره فرمودند: مُزد رسالت من مودت و محبت به اهل بیت است، اگر ما بخواهیم به رسالت پیامبر مزدی بدهیم اگر یک عزاداری خوب اسلامی و به دور از بدعت‌ها صورت بگیرد و مودت و محبت از جان و دل داشته باشیم و برای رضای خدا عزاداری کنیم.

امام جمعه آبیک با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از محرم و صفر است، تأکید داشت: مسؤولان به عنوان عزادار در جلوی صف‌ها حاضر شوند زیرا این حرکات به عنوان یک نماد می‌تواند برای حضور جوانان مؤثر باشد.

وی متذکر شد: چرا باید امروز در عزاداری‌های ما از بدعت‌ها و علامت‌های دشمن استفاده شود. در کجای کربلا این علامت‌ها و آلات موسیقی دیده شده است و این‌ها چه رابطه‌ای با امام حسین دارد که امروز در دسته‌های عزاداری ما شاهد استفاده از آن‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به شبیه خوانی های متداول عنوان کرد: تعزیه‌خوانی‌، اصل آن مشکل ندارد ولی آنقدر به این تعزیه‌ها وصله‌پینه می‌کنند که باعث گمراهی و ایجاد بدعت در این نمایش‌ها می‌شود.

تا وقتی من در آبیک هستم هیچ کنسرتی در این شهرستان برگزار نخواهد شد

امام جمعه شهر آبیک عنوان کرد: با توجه به اینکه وزارت ارشاد موافق اصلی کنسرت است و برای برپایی این برنامه از هیچ تلاشی فروگذار نیست، گفت: در حوزه‌‌ای که من در آن هستم کنسرت برگزار نمی‌شود چرا که من جلوی آن را می‌گیرم.

وی افزود: کدام مشکل با کنسرت حل می‌شود؟ اگر این کنسرت‌ها برگزار شود تنها یک عده آدم مرفح و ناآگاه می‌آیند نه افراد فقیر و بی‌چیز.

این مسؤول در بخش بعدی سخنان ش به ارزش نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و مطرح کرد: نماز ظهر عاشورا نیز همانند نماز عید فطر باید یک نماز دشمن شکن باشد و در بهترین و قابل دسترس‌ترین جای شهر برگزار شود زیرا امام حسین(ع) زیر رگبار های تیر دشمنان نماز اول وقت خود را اقامه کرد و این را به عنوان یک مهم الهی در بین شیعیان نهادینه کرد.

حجت‌الاسلام موسوی همچنین متذکر شد: برپایی حوزه علمیه برادران از خواسته‌های مردم است، مسئولین اگر قول می‌دهند باید به قول خود عمل کنند چرا که خلف وعده حرام و از مسلمانی به دور است.

وی ادامه داد: آبیک 50 تا 60 طلبه دارد که می‌توان با تجمیع آن‌ها در شهر آبیک نسبت به ساخت یک حوزه علمیه برادران اقدام کرد.

امام جمعه آبیک بیان داشت: آبیاری قطره‌ای حوزه علمیه خواهران نیز توسط شهرداری آبیک صورت بگیرد زیرا حوزه علمیه برای همه است. امروز ۱۶۳ طلبه در این حوزه مشغول به درس‌ خواندن هستند و باید از این محل و ظرفیت‌های آن بهره‌برداری کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک، افزود: خاستگاه انقلاب ما مدارس و مساجد است این‌ها باید آباد، شلوغ و پر ازدحام باشد.

وی با یادآور شدن موضوع دوقطبی کردن کشور که دشمن آن را پیگیری مینماید عنوان کرد: در استان ما وحدت زیادی وجود دارد و در کشور ما دوقطبی وجود ندارد، ما به عنوان یک ملت واحد عمل می‌کنیم؛ در آبیک نیز مردم خوب ما در همه برنامه های ملی به خوبی حاضر شدند که مایه افتخار شهرستان آبیک است.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه امیدوارم وعده‌های داده شده به مردم محقق شود، تصریح کرد: در این رابطه مسؤولین پیگیری کنند تا حق مردم شهرستان محقق شود.

امام جمعه آبیک در پایان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید مسائل شهرستان را پیگیری کنند، افزود: برای مثال برای مصلی آبیک در سال ۹۵ طی ۷ ماه هیچ اقدامی صورت نگرفته است و هر ماه تنها یک میلیون به عنوان حق الزحمه سرایدار که در آنجا ساکن هستند پرداخت شده است، امروز متاسفانه آب، برق و گاز مصلی قطع است، کار باید به موقع و بجا باشد.

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها