خبرهای داغ:
آیت‌الله حائری شیرازی عاشورا را بصیرت افزا عنوان کرد و گفت: درس‌هایی که از نهضت و حادثه عاشورا گرفته می‌شود به ارتقای بصیرت افراد می‌انجامد، عزاداری برای امام حسین (ع) همچون کیمیایی است که آدم را طلایی می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۹۱۱۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

به گزارشخبرگزاری بسیج ، عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی هیئت رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی پلی برای گذر از نظام شاهنشاهی برای رسیدن به حکومت اسلامی است.

* تفاوت حکومت اسلامی، جمهوری اسلامی و حکومت شاهنشاهی

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی نظام و حکومت شاهنشاهی را مخالف قطعی اسلام،‌تشیع و انسانیت بیان کرد و گفت: حکومت اسلامی موافق قطعی با اسلام، عقل، تشیع و قرآن است و جمهوری اسلامی بین این دو مورد هست.

وی مدیریت در جمهوری اسلامی را بر پایه احترام به مردم عنوان و خاطرنشان کرد: در نظام شاهنشاهی که فرد محور بود مردم را با ترس و تحقیر مدیریت و اعمال قدرت می‌کردند.

* وجه تمایز حرکت امام (ره) با نظام شاهنشاهی

این استاد حوزه علمیه، رفتار شاه، غرب و وابستگان به آن‌ها در برابر مردم را مانند کسی توصیف کرد که چیزی را بغل می‌کند و پس از مدتی که خسته شد آن را رها می‌سازد و به حال خود وامی‌گذارند، گفت: اما حضرت امام (ره) و رهبری به‌پای مردم راه می‌رفتند ومی روند و چون هر دو در یک مسیر و در کنار هم حرکت می‌کنند مسافت خیلی طولانی تری را بدون خستگی طی طریق می‌کنند و این وجه تمایز حرکت امام (ره) با نظام شاهنشاهی بود.

آیت‌الله حائری شیرازی بر همین اساس تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب برای همین هست که می‌فرمایند ما الآن در جمهوری اسلامی هستیم و باید به سمت حکومت اسلامی حرکت کنیم.

وی با اشاره به حمله القاعده و داعش به مردم سوریه، اظهار کرد: سبک مدیریت سوری‌ها هم بغل کردنی بود ولی از زمانی که نیروهای ایرانی به‌صورت مستشاری به آنجا رفتند تجربه دفاع مقدس خود را به کار برده و به سوری‌ها هم آموزش دادند و همین شد که نیروهای داوطلب سوری برای دفاع از وطن خود وارد کارزار جنگ با گروه‌های تکفیری شدند.

* بسیجیان بزرگ‌شده هیئت‌های عزاداری هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری بسیجیان کشور را بزرگ‌شده همین هیئت‌های عزاداری عنوان و خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی زمانی که دستور تشکیل بسیج را دادند عشق را در نیروهای مسلح تزریق کردند و همین شد که تمام پیروزی‌های جبهه دفاع مقدس توسط بزرگ شدگان عزاداری‌های به وجود آمد.

* عزاداری‌ برای اهل‌بیت (ع) از رموز موفقیت در مبارزات است

آیت‌الله حائری شیرازی عزاداری‌های برای اهل‌بیت (ع) را از رموز موفقیت در مبارزه با خرافات، فساد، فقر و سختی‌های زندگی برشمرد و اظهار کرد: حضور در روضه‌ها و عزاداری‌ها عشق و بصیرت در شما ایجاد می‌کند.

وی کار امام حسین (ع) را انسان‌سازی عنوان و تأکید کرد: گریه و روضه برای ایشان نوعی کارخانه انسان‌سازی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به رفتار غیرانسانی داعشی‌ها در بمب‌گذاری‌ها و کشتار مردم، گفت: همه این‌ها به دلیل بی‌بصیرتی آن‌ها است و خرکاری هم از روی بی‌بصیرتی انجام شود یقیناً غیرانسانی هم خواهد بود.

* کلمه به کلمه روضه‌ها بصیرت افزایی است

آیت‌الله حائری شیرازی کلمه به کلمه روضه‌ها را بصیرت افزایی بیان و تصریح کرد: کسانی که با دیدن قرآن‌های بر سرنیزه رفته مقابل امام علی (ع) ایستادند نمونه‌ای از افراد بی‌بصیرت هستند.

وی عاشورا را بصیرت افزا عنوان کرد و گفت: درس‌هایی که از نهضت و حادثه عاشورا گرفته می‌شود به ارتقای بصیرت افراد می‌انجامد، عزاداری برای امام حسین (ع) همچون کیمیایی است که آدم را طلایی می‌کند.

* ایستادگی حضرت زهرا نبود امروز کسی رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) را نمی‌شناخت

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به مصائبی که بر حضرت زهرا (س) روا شده بود، تأکید کرد: اگر ایستادگی حضرت زهرا نبود امروز کسی رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) را نمی‌شناخت.

آیت‌الله حائری شیرازی رفتار آن بانوی برگ اسلام را سراسر بصیرت افزایی بیان کرد و گفت:‌ آیا فکر می‌کنید حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نمی‌دانستند درب به پهلویش می‌زنند، ایشان که در صحیفه خودشان رخدادهای هزار سال آینده را موبه‌مو گفته بودند، لذا ایستادگی ایشان برای دادن بصیرت به همگان بوده است.

وی دعوت کردن مردم به مسجد و خواندن خطبه فدکیه، شب و روز گریه کردن ایشان بعد از رحلت پیامبر (ص) و اینکه فرمودند شبانه مرا دفن کنید ازجمله نمونه‌های دیگری است که حضرت زهرا (س) برای بصیرت افزایی انجام دادند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به مخفی بودن قبر حضرت زهرا (س) تأکید کرد: مخفی بودن قبر شریف ایشان سؤال ما در برابر کسانی است که تمام وقایع در مورد مصائب حضرت زهرا را حاشا می‌کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها