خبرهای داغ:
امام جمعه زیرکوه گفت: زيارت عاشورا با زيارت هاي ديگر فرق دارد چون زيارت عاشورا كلامی قدسی است.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۷۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمين مرتضايي نيا امام جمعه زيركوه در جمع كاركنان سپاه زيركوه ضمن تسليت ايام شهادت امام حسين(ع) و ياران باوفايش، حاضرين را به خواندن زيارت عاشورا توصيه كرد و گفت: زيارت عاشورا با زيارت هاي ديگر فرق دارد چون زيارت عاشورا يك كلام قدسي است.

وي چند بند از زيارت عاشورا را تحليل كرد و افزود: وقتي به اين قسمت دعا (هذا يوم تبركت به بني اميه) رسيديد، با اين نيت اين قسمت را با توجه قرائت كنيد كه همين لحظه روز عاشورا است و شما در مقابل دشمن امام حسين (ع) قرار گرفته ايد.

مرتضايي نيا گفت: منظور و مفهوم اينكه در زيارت عاشورا مي خوانيم (السلام عليك يا اباعبدا...) اين است كه ما با امام حسين(ع) عهد مي بنديم كه از طرف ما نقص و عيبي به شما نمي رسد پس لازم است زيارت عاشورا را با توجه به معنا و مفاهيم قرائت كنيم.

وي يادآور شد: منظور از اينكه در زيارت عاشورا مي خوانيم (السلام عليك يابن رسولله) اين است كه امام حسين(ع) و همه امامان معصوم فرزندان رسول خدا هستند و سند اين موضوع روايتي از رسول خدا است كه به حضرت علي (ع) فرمود اهل بيت من از ذريه شما خواهند بود.

امام جمعه زیرکوه خاطرنشان كرد: منظور و مفهوم اين قسمت از دعا(مصيبه ما اعظم مصيبتها) اين است كه از اول اسلام تا الان مصيبتي به بزرگي جفايي كه در حق امام حسين و يارانش در روز عاشورا اتفاق افتاد روي نداده است.

وي ادامه داد: چه اتفاقي افتاده بود كه جامعه آن زمان كه خود را مسلمان مي دانستند دچار اين انحطاط شد كه حاضر شدند نوه پيامبر خدا را در ماه حرام شهيد كنند و سرش را بالاي نيزه كنند و اهل بيتش را به اسيري بگيرند.

امام جمعه زیرکوه تصریح کرد: در روز عاشورا اتفاقاتي روي داد كه حتي در زمان اعراب جاهلي كه دختران خود را زنده به گور مي كردند هم روي نداده بود زيرا اعراب جاهلي حرمت ماه هاي حرام را نگه مي داشتند و در ماه هاي حرام جنگ و خونريزي را تعطيل مي كردند.

وي افزود: همه ي كساني كه در مقابل امام حسين قرار گرفتند نماز مي خواندند و موقع اذان مي گفتند اشهد ان محمد رسولله و مي دانستند كه امام حسين تنها بازمانده از اهل بيت پيامبربود ولي متأسفانه لقمه هاي حرام و پست و جايگاه آنچنان اثري در وجودشان گذاشته بود كه متوجه نبودند كه بزرگترين جنايت تاريخ بشر را مرتكب شدند.

مرتضایی نیا با اشاره به خصوصيات يك زندگي خوب از ديد خداوند بيان كرد: زندگي كه در آن نام و ياد خدا و مورد رضايت خدا باشد، زندگي كه نعمت هاي خدا و حق خدا در آن فراموش نشود.

این مراسم با مداحی کریمی به پایان رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها