خبرهای داغ:
مسؤول شورای جبهه پایداری آذربایجان غربی گفت: نهی کاندیدای اصولگرا از شرکت در انتخابات برای این بود که ادامه فتنه سبز دفع شود، وگرنه آسیب از این طیف نیست.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۶۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اکبر نوروزنژاد اظهار داشت: نهی کاندیدای اصولگرا از شرکت در انتخابات برای این بود که ادامه و سلاله فتنه سبز در کشور دفع شود، وگرنه آسیب از این طیف نیست.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر به واسطه اینکه رئیس دولت نهم و دهم خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده به شبهات پیرامون بروز شکاف بین این فرد و رهبری پایان داده شد، افزود: احمدی‌نژاد ولایی بودنش را به این ترتیب ثابت کرد چون اولا برای ورود به عرصه انتخابات از رهبری کسب اجازه می‌کند در حالی که می‌توانست همچون دیگر داوطلبان بدون کسب اجازه وارد عرصه شود از طرف دیگر وقتی ولی فقیه ورود او را به مصلحت مملکت و خودش نمی‌داند قبول می‌کند.

نوروزنژاد ادامه داد: مقام معظم رهبری او را به عنوان برادر مؤمن خطاب می‌کنند و می‌فرمایند واجب است مؤمن برادر مؤمن خود را به کار خیر دعوت کند، رهبری دلیل نهی را خود بیان می‌کنند و آن جلوگیری کردن از دو قطبی شدن جامعه است که این موضوع به واسطه محبوبیت این کاندیدا می‌باشد و نهی وی به خاطر ناکارآمدی نیست.

وی اضافه کرد: این دوقطبی شدن برای جامعه مضر بوده و مانند دو لبه قیچی می‌باشد که در نهایت بریدن ارزش‌های نظام و انقلاب را به دنبال دارد.

* با نهی این فرد از حضور در انتخابات، کاندیدا و طرفداران آشوب نکردند

وی با طرح این موضوع مبنی بر اینکه حال سوال اینجاست که رهبری چرا این قطب را از ورود نهی کردند آیا آسیب از این طرف بود، قبل از جواب دادن به این سوال حکایتی از قضاوت‌های امیرالمومنین علی (ع) را یادآور شد و بیان داشت: دو زن نزد ایشان رفته و مدعی شدند مادر یک کودک هستند علی (ع) فرمود هر کدام از طرفی کودک را گرفته بکشند هر که بتواند کودک را بکشد مادر کودک همان است هر دو کشیدند اما یکی فورا دست کودک را رها کرد گفتن چرا رها کردی گفت فرزندم تلف می‌شد من مادرم دلم به حالش سوخت امیرالمومنین (ع) فرمود کودک را به او بدهید چون مادرش همان است.

این مسؤول اضافه کرد: واقعیت این است که احمدی‌نژاد و طرفدارانش دلسوزتر از طیف مقابل نسبت به انقلاب، نظام و کشور هستند و با نهی از ورود این طیف هیچ اعتراض و هنجارشکنی صورت نمی‌گرفت آشوب به پا نشده و جایی آتش زده نمی‌شود چون همه ولایت‌مدار، انقلابی و متعهد به ارزش‌های نظام هستند.

*با تبعیت از رهبری برای عدم فعالیت انتخاباتی، شبهات مبنی بر عدم تبعیت از ولایت پایان یافت

این فعال سیاسی اضافه کرد: کناره‌گیری احمدی‌نژاد بیشتر از آن که به نفع جریان مقابل باشد برای جریان فکری اصولگرایی مفید فایده است چون در این دوره به خاطر انتقادات و ابهاماتی که در مورد احمدی‌نژاد بود عملا دست یافتن به تفاهم در مورد این کاندیدا در بین اصولگرایان امکان نداشت، اما این موضوع باعث شد که خیلی از ابهامات برطرف شود.

مسؤول شورای جبهه پایداری آذربایجان غربی ادامه داد: احمدی‌نژاد هم با کناره‌گیری از شرکت در انتخابات ثابت کرد همچنان یک نیروی اصولگرا، انقلابی و ولایتمدار بوده و می‌توان در دوره‌های بعد یا در مناصب دیگری از این ظرفیت بهره گرفت و از طرف دیگر فضا برای اجماع و اتفاق‌نظر روی شخص دیگری فراهم شد.

*مردم قبل از انتخابات کاندیدا در انتخابات 96 ابتدا به عملکرد دولت رای منفی می‌دهند

وی تصریح کرد: رقیب روحانی در این دوره از انتخابات نه احمدی‌نژاد بلکه عملکرد ضعیف دولت می‌باشد به طوری که برنده انتخابات 96 تفکر مخالف عملکرد دولت تدبیر و امید خواهد داشت چرا که کل عملکرد دولت خلاصه شده در وزارت خارجه و همه عملکرد وزارت خارجه خلاصه شده در برجام و کل نتیجه برجام بنا به اظهار خودشان تقریبا هیچ بوده و رهبری آن را خسارت محض می‌نامند و می‌گویند که اگر آمریکا آن را پاره کند ما آتش می‌زنیم حال آنکه اگر از آن رضایت داشتند تمام قد از این توافق در عرصه بین‌المللی دفاع می‌کردند.

نوروزنژاد با بیان اینکه مردم در انتخابات آتی قبل از اینکه به شخص رای بدهند به عملکرد دولت رای منفی خواهند داد، بیان داشت: با وجود این عملکرد ضعیف دولت اگر اصولگرایان به اتفاق نظر بر روی هر کسی برسند برنده انتخابات خواهند بود، البته ممکن است غربی‌ها در این روزهای پایانی برای حفظ اصلاح طلبان روزنه‌های از لغو تحریم را موقت باز کنند تا رای مردم را جهت‌دهی بکنند که این موضوع را کمی سخت خواهد کرد.

*احمدی‌نژاد از شرکت در انتخابات نهی شده نه گفتمان‌سازی

رئیس شورای جبهه پایداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اصولگرایان باید به شخصی برسند که بتواند در مناظرات موفق عمل کند، اضافه کرد: اگر اصلاح‌طلبان از حضور احمدی‌نژاد به وحشت افتاده بودند نه به خاطر رای او بود بلکه بیشتر به خاطر نقد و به چالش کشیدن احمدی‌نژاد بود.

وی اضافه کرد: به خاطر همین با وجود اعلام برکناری‌ هنوز خیال‌شان راحت نشده است چون تا زمانی که احمدی‌نژاد تریبونی به نام گفتمان امام در دست دارد خطر محسوب شده و باید در راس حملات قرار گیرد، برای همین مساله می‌باشد که سفرها و سخنرانی‌ها را زیر سوال می‌برند و بعضا عنوان می‌کنند که اگر کناره‌گیری کرده است چرا دوباره اقدام به سفر و سخنرانی می‌کند باید جواب داد از ورود به انتخابات نهی شده نه گفتمان‌سازی و تبیین گفتمان انقلاب.

ارسال نظرات