خبرهای داغ:
عضو هیئت‌علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع):

قیام عاشورای حسینی دربردارنده تمام ارزش‌های انسانی است/وجود اوج عزت و کرامت انسانی در سبک زندگی حسینی

عضو هیئت‌علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) گفت: ما اوج عزت و کرامت انسانی را در سبک زندگی حسینی حتی در نوع مواجهه با دشمنان در کربلا مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۰۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱
قیام عاشورای حسینی دربردارنده تمام ارزش‌های انسانی است/وجود اوج عزت و کرامت انسانی در سبک زندگی حسینی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: اخلاق‌مداری امام حسین(ع) حتی در برخورد با دشمنان نمونه بارز توجه ایشان به حفظ کرامت انسانی است؛ کرامتی که البته باید در مسیر بندگی خدا قرار گیرد تا منشأ سعادت و هدایت بشریت باشد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین رفتارهای امام حسین(ع) که بیانگر اهتمام فراوان ایشان به ارزش و کرامت انسان است، زمانی مشاهده می‌شود که در محاصره نیروهای دشمن قرار گرفته و جنگ اجتناب‌ناپذیر شده است، در این حال شمر، به‌دلیل هم قبیله بودن با ام‌البنین همسر امام علی (ع) برای فرزندان او امان‌نامه آورده، نزدیک خیمه‌های امام رفت و حضرت عباس (ع) و برادرانش را صدا زد، اما کسی پاسخ او را نداد. امام حسین(ع) به برادرش ابوالفضل العباس (ع) فرمود: «جواب او را بدهید».

عضو هیئت‌علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: این رفتار سیدالشهدا(ع) اهتمام آن حضرت به ارزش و کرامت انسان را نشان می‌دهد که دوست ندارد فردِ مقابل هرچند فاسق است و دشمن، اما نمی‌خواهد مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

مطهری ادامه داد: سبک زندگی حسینی و به‌ویژه قیام عاشورا دربردارنده تمام ارزش‌های انسانی است و کسانی که شیفته دست‌یابی به سعادت حقیقی هستند، باید از این راه و مرام پیروی کنند.
ارسال نظرات