ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با «بسیج»:
سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: به نظر می‎رسد آمانو با این اظهارات می‎خواهد با اشاره به پیامدهای منفی سیاسی طرف ایرانی را هم به نوعی تهدید کرده باشد.
کد خبر: ۸۷۵۸۹۶۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
ابوالفضل ظهره وند دیپلمات باسابقه کشورمان در گفت ‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر شکننده بودن توافق هسته‎ای با ایران تصریح کرد: اظهارات آمانو علی الظاهر و طبق انتظاری که ما داریم باید متوجه طرف امریکایی باشد که در روند اجرای برجام کماکان در حال کارشکنی است، اما در ماهیت اظهارات آمانو متوجه می‎شویم که او انتظار طی مسیر یک طرفه توسط ایران  را در شکل همکاری و همراهی با مطالبات پایان ناپذیر آژانس دارد.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا بیان داشت: به نظر می‎رسد آمانو با این اظهارات می‎خواهد با اشاره به پیامدهای منفی سیاسی طرف ایرانی را هم به نوعی تهدید کرده باشد.

ظهره وند در ادامه این مطلب تاکید کرد: این روش قطعا جواب نخواهد داد، آمانو نیز به جای اینکه بخواهد فشار بر ایران را حفظ کند، بهتر است مترتب این باشد که مسیر منفی از اجرای برجام را به طرف‎های امریکایی گوشزد کند و خواستار همکاری طرف امریکایی یا غربی در انجام تعهدات خودشان باشد.
ارسال نظرات