خبرهای داغ:
رئیس ستاد اربعین سپاه فجر استان فارس با اشاره به برپایی موکب احمدبن‌موسی(ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: این موکب با ظرفیت حداقل ۷ هزار نفر و حداکثر ۱۴ هزار نفر در ۱۵۰۰ متری حرم امام حسین (ع) برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۷۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
سرهنگ مسعود راستی در نشست هم‌اندیشی فعالان و برگزارکنندگان عزاداری امام حسین (ع) با اشاره به برپایی موکب احمدبن‌موسی(ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: این موکب در سال گذشته 3500 نفر ظرفیت داشت که امسال با ظرفیت حداقل 7 هزار نفر و حداکثر 14 هزار نفر در 1500 متری حرم امام حسین (ع) برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه مقدمات برپایی این موکب از اربعین سال گذشته انجام شده است، گفت: کمیته‌های مختلفی برای برپایی این موکب تشکیل شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان فارس در آن مشارکت دارند که کمیته جذب مشارکت‌های مردمی به صداوسیما واگذار شده است.

راستی با بیان اینکه در برپایی این موکب یک ریال از پول بیت‌المال هزینه نشده و نمی‌شود، افزود: تمامی اقداماتی که تاکنون انجام شده از محل نذورات مردمی در سال گذشته بوده و مابقی هزینه‌ها از نذورات و مشارکت‌های مردم که امسال جمع‌آوری می‌شود، تامین خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: زمینی که برای این موکب در نظر گرفته شده 10 هزار متر است که 2 هزار متر آن به عرب‌ها اختصاص یافته است و با توجه به تجربه سال گذشته این امر در معرفی حضرت احمدبن‌موسی(ع) به شیعیان کشورهای عربی بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اقلام مواد غذایی از داخل ایران تامین می‌شود، تصریح کرد: 30 کانتینر برای حمل مواد غذایی تامین شده که 15 کانتینر از تهران در سه روز آینده به مرز مهران وارد می‌شود و دیگر کانتینرها دو هفته آینده از شیراز به مرز می‌روند.

راستی با بیان اینکه تهیه برخی از مواد فاسدشدنی در عراق انجام می‌شود، بیان کرد: با تعدادی از اصناف کربلا برای تامین این مواد هماهنگ شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها