خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه بسیج بقیه‌الله (عج) شیراز:

طرح ادبستان در ۴۰ مدرسه ابتدایی شیراز اجرا می‌شود

فرمانده ناحیه بقیه‌الله (عج) سپاه شیراز گفت: طرح تربیتی ادبستان در ۴۰ مدرسه ابتدایی شیراز با حضور ۴۰ مربی آموزش دیده آغاز به کار می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۶۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
سرهنگ محمدجعفر دوستدار  در جلسه شوراهای آموزش و پرورش شهرستان شیراز اظهار داشت: طرح ادبستان با محوریت تربیتی و آموزشی در 40 مدرسه ابتدایی برای پایه اول تا سوم ابتدایی اجرا می‌شود.

وی افزود: 40 مربی به صورت تخصصی در زمینه طرح ادبستان آموزش دیده و آماده به کار هستند و این طرح برای خانواده‌ها به ویژه برای فرزند اولی‌ها است.

سرهنگ دوستدار با تاکید بر لزوم آموزش و تربیت از نخستین روزهای ورود کودکان به مدارس تصریح کرد: هر پدر و مادری تربیت فرزند را نخستین خواسته خود می‌داند و آن را به مدارس واگذار می‌کند و مدارس هم درگیر برنامه درسی و بروکراسی اداری هستند و زمانی برای اجرای برنامه‌های تربیتی برای آنها نمی‌ماند.

وی با بیان این نکته که ما زمانی کودک خیابانی داشتیم و اکنون سالمند خیابانی هم داریم، عنوان کرد: جامعه دچار رکود فرهنگی شده و برای احیای فرهنگ باید از سنین کودکی آغاز کرد و یکی از طرح‌های موثر برنامه‌های مسجدمحور است.

سرهنگ دوستدار خاطرنشان کرد: طرح پیوند مسجد و مدرسه مدتها است که ابلاغ شده اما به دلیل نبود زمان کافی و برنامه‌ریزی صحیح این طرح اجرایی نشد و باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرد، همچنین باید نگاه ویژه‌ای به اردوی راهیان نور که اردویی تربیتی است، داشت.

فرمانده ناحیه بقیه‌الله (عج) سپاه شیراز با اطلاع دادن از یک مسابقه بزرگ کتابخوانی در استان، گفت: کتاب "راز درخت کاج" که داستان زندگی دختری است که برای آرمان‌های خود مبارزه می‌کند برای مسابقه بزرگ کتابخوانی در نظر گرفته شده که نیازمند تبلیغات وسیع توسط همه دستگاه‌ها است.

سرهنگ دوستدار با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز می‌تواند 2 کافی‌نت آماده همکاری در اختیار طرح سرشماری قرار دهد و در صورت نیاز قادر است کافی‌نت‌های موقت توسط بسیجیان ایجاد کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار