امام جمعه اشکذر گفت: در ماه محرم باید از جریان عاشورا درس گرفت و آن را هدف خود قرار داد که پیروی از درس های عاشورا موجب سعادت است.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۲۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۳

امام جمعه اشکذر در نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و آغاز دهه امربه‌ معروف و نهی از منکر اظهارداشت: امام حسین (ع) ویارانش با شهادتشان در عمل هدف خود را که اقامه نماز و احیای امربه‌ معروف و نهی از منکر بود نشان دادند و ما باید همه آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم.

«حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا طالبیان» امام جمعه اشکذر افزود: در ماه محرم باید از جریان عاشورا درس گرفت و آن را هدف خود قرار داد که پیروی از درس های عاشورا موجب سعادت است.

امام جمعه اشکذر ادامه داد: از جمله درس های عاشورا و مکتب امام حسین (ع) خدا محوری است و اینکه به قدرت بی نهایت خداوندیقین داشته باشیم.

حجت الاسلام طالبیان شهادت طلبی را از دیگر صفات آن بزرگوار و درس عاشورا عنوان کرد و گفت : درس دیگر عاشورا حق طلبی و دوری از زورگویی است؛ امام حسین تنها و تنها پیرو حق بود و با حرکتش نشان داد که بدعت در حکومت دینی را نمی پذیرد و زیر بار ظلم نمی رود.

وی اساس اسلام را امامت دانست و افزود: فرهنگ بدعت ستیزی از جمله دیگر از فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) است که باید با پیروی از مکتب آن حضرت از خرافات و بدعت ها جلوگیری کرد.

امام جمعه اشکذر تاکید کرد: باید از محرم درس گرفت و خود را در این ماه اصلاح کرد، سیره سید الشهدا خود درس بزرگی برای تمام کسانی است که می خواند در راه تکامل انسانی قدم بردارند.


ارسال نظرات