باز این چه شورش است که در خلق عالم است؛
در ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) عاشقان ثارالله حصار شازند با حضور در هیئت محبین اهل بیت(ع) نسبت به فلسفه واقعه عاشورا و اهداف امام حسین(ع) بیشتر آشنا می شوند.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۵۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با فرار رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) تکیه‌ها برپا می شود؛ شهرها و رسوتاها رنگ و بویی دیگر می گیرد.

دهه اول محرم فرصتی است تا پیر و جوان، زن و مرد همه و همه در سیره و منش اهل بیت(ع) بیاندیشند تا بتوانند با درک درست از مسیر آنان در مسیر زندگی گام بردارند.

اینکه امام سوم شیعیان برای حفظ اسلام با وجود اینکه می دانست شهادت در انتظارش است و از سوی دیگر اسارت خاندان را به همراه دارد ولی مصمم و بی هیچ تردیدی حج را ناتمام گذاشت و راهی سرزمین کربلا شد.

دهه اول محرم یادآور مظلومیت خاندان اهل بیت(ع) و شهادت امام زمان و 72 تن از یارانش است؛ روزهایی که نمی شود آن را نادیده گرفت؛ بزرگترین جنایتی که روی دشمنان اسلام را در تاریخ سیاه‌تر از هر زمان دیگری کرد.

در این ایام هرساله شاهدیم که از هر قشری در هیئات عزاداری حضور پیدا می کنند تا نه اینکه بر مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش بلکه بر بی خبری خود بگریند.

هیئت محبین اهل بیت(ع) شهر حصار از توابع شهرستان شازند در طول سال شب‌های شنبه سعی دارد تا با برگزاری برنامه های فرهنگی به ترویج دین و احکام اسلامی بپردازد.

اما ایام محرم شور و شعور این هیئت بیش از سایر ایام سال است و حضور مردم در این ایام نیز پرنگ تر می شود که به تبع بهره‌برداری از برنامه‌های این هیئت در این ایام بیشتر می شود.

بسیجیان پایگاه حصار شازند نیز در این روزها سعی می کنند از فضای معنوی موجود بی بهره نمانند و هم پای دیگر مردم در این هیئت حضور پیدا می کنند.

حضور روحانیون مطرح استانی از جمله حجت السلام والمسلمین فقیه سخنران هیئت رزمندگان اسلام شهرستان شازند و امام جماعت حصار به عنوان سخنرانان این ایام به بیان فلسفه واقعه عاشورا و اهداف امام حسین(ع) می پردازند که این امر باعث می‌شود شرکت کنندگان نسبت به مسائل دینی آگاه شوند.

حجت السلام والمسلمین مجتبی احمدی از روحانیون برجسته حوزه علمیه قم به عنوان مداح و حافظ کل قرآن حاضرین در به فیض اکمل می رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات