خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مهمترین جبهه برای بسیج جبهه نفوذ در فکر، اندیشه و عقیده است که به وسیله الفاظ و واژه ها تبادل می شود. این مهمترین مسئله امروز است زیرا در این تصرف، خطرهای زیادی نهفته است.
کد خبر: ۸۷۵۸۵۶۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در مجمع عالی بسیج استان با بین اینکه تفکر بسیج یک حرکت عمومی است اظهار داشت: یک روز بیگانگان با توطئه استکبار جهانی بر علیه ملت ما هجوم نظامی کردند و بسیج دشمن را زمین گیر کرد و بیرون راند.

وی عنوان کرد: بسیج یعنی حرکت افکار عمومی جامعه متعهد به دین و وظیفه که می توانند نظر حقشان را به کرسی بنشانند و مطالبه جدی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: یکی از مسائلی که امروز خیلی موقعیت جهان آن را می طلبد بصیرت، آگاهی و بینایی است که باید سهم حرکت افکار عمومی هر مسلمان متعهد باشد که زمانش را بشناسد.

وی خاطرنشان کرد: آن کسی که آشنا به مسائل زمانش باشد از انواع لغزشگاه ها و شبهه گاه ها سالم بیرون می آید.

عبادی متذکر شد: آن کس که آگاهی به زمانش نداشته باشد در راه خواهد ماند. امروز افکار عمومی بسیج در مسیر جنگ نرم و تبلیغات زمان خاص است .

وی ادامه داد: همواره نزاع بین حق و باطل وجود دارد و این امری اختیاری نیست که بگوییم از این به بعد وجود ندارد. تا هرچه که نفس، ابلیس و شیاطین انس در دنیا وجود داشته باشند سخن از صلح کل یک حرف مسخره است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بصیرت باید در اندیشه بسیجی سرلوحه باشد گفت: جنگ هایی که به صورت ابتدایی شروع می شوند جنبه فیزیکی دارند و با سلاح سرد است و بعد به سلاح گرم ابتدایی و تا اسلحه های مدرن پیش می رود و در هر مرحله از رده قبل هم استفاده می شود.

وی با بیان اینکه آخرین سلاح مدرنی که پیروزی و شکست را رقم می زند چیست؟ افزود: مسئله امروز که در سرنوشت ما موثر است مسئله واژه ها و کلمات است. این از سلاح اتمی سازگارتر است.

عبادی اظهارداشت: در جنگ سخت دشمن اول آب و خاک را تصرف می کند که شاید بتواند بر عقاید و فرهنگ آن کشور پیروز شود اما در جنگ نرم اول بر افکار پیروز می شود و بعد آب و خاک را تصرف می کند.

وی اضافه کرد: اگر دشمن بر افکار و عقاید ملتی پیروز شد نمی توان با پاتک آن را باز پس گرفت چون ماهیت آن کشور را عوض کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مهمترین جنگ که مهمترین جبهه برای بسیج است جبهه نفوذ در فکر ، اندیشه و عقیده است که به وسیله الفاظ و واژه ها تبادل می شود. به این دلیل که الفاظ و واژه ها قالب مفاهیم است . این مهمترین مسئله امروز است زیرا در این تصرف خطرهای زیادی نهفته است.

وی یادآور شد: امام خامنه ای فرمودند که ما در آینده خرمشهرهایی در پیش داریم اما آن خرمشهرها از نوع آب و خاک نیست و همان عقیده ها، اندیشه ها و مغز انسانها است .

عبادی با بیان اینکه بسیجی باید توجه کند که دشمن کافر مطلق نیست بلکه نفاق دارد گفت: کفر آخرالزمانی در لایه هایی از نفاق است که اگر باطن سازوکار او فهمیده شود او در تصرف خرمشهرهای اندیشه های جامعه به صورت های مختلف رسوا می شود.

وی ادامه داد: دشمن در افکار و باورهای انسان در دنیای ارتباطات امروز که مانند یک خانه شده هر نوع القاهایی می کند آن هم در قالب صدها واژه که از نظر لفظ بسیار زیباست اما دشمن از آن چه هدفی دارد؟

عبادی عنوان کرد: این استاد حوزه علمیه بیرجند خاطرنشان کرد: دشمن می گوید آزادی و ما هم می گوییم آزادی اما افکار عادی و عوام که دلداده کلمه آزادی هستند . مراد گوینده و برداشت مخاطب چیست؟

وی بیان داشت: دشمن می گوید حقوق بشر که معنی آن چیست؟ دشمن می گوید صلح و مدال صلح نوبل را رئیس جمهور آمریکا به شیمون پرز رئیس جمهور سابق اسرائیل می دهد که 70 سال است کشور فلسطین را اشغال کردند و الفاظی مانند سازمان ملل و شورای امنین نیز از همین قسم است.

وی ادامه داد: اگر مسائل روز دنیا را درک نکنیم و جامعه را بیدار نسازیم؛ با این الفاظی که به جنگ دین آمده اند افکار مردم تصرف می شود و این خطر بزرگی است الان بمب اتم کارساز نیست و باید افکار مسلح شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها