نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری لیبرالیسم اخلاقی را سبب ایجاد یکسری ناامنی در جامعه ذکر کرد و افزود: لیبرالیسم اخلاقی اباحه‌گری و ولنگاری را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۷۵۸۵۴۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی در جمع قضات و كاركنان دادسرای عمومی و انقلاب مركز استان با اشاره به حجم زیاد ورودی پرونده‌ها به دادگستری اظهار کرد: تلاش قضات برای مختومه کردن پرونده‌های قضايی جای قدردانی دارد.

وی به جذب قضات بیشتر در این دوره از قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: تنوع پرونده‌ها و مطالعه دقیق آنها دارای جایگاه مهمی است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه قضات در نظام اسلامی در جایگاه پیامبر اکرم(ع) قرار می‌گیرند، تصریح کرد: اسلام مکتب تربیتی بر پایه اخلاق‌محوری است.

آیت الله رمضانی یکی از فعالیت‌های قوه قضائیه را پیشگیری از وقوع جرم خواند و بیان کرد: اگر تربیت صحیح در جامعه انجام شود، اخلاق در اجتماع ترویج پیدا می‌کند.

وی به کاهش جرائم در ماه محرم اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای معنوی در کاهش جرائم در جامعه تاثیرگذار است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امنیت از نتایج مکتب تربیتی است، خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت ذهنی، روانی، خارجی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، شغلی و... در جامعه مهم است.

این کارشناس دینی یکی از شاخص‌های مهم اسلام را امنیت عنوان کرد و یادآور شد: عقلانیت، معنویت و آزادی از جمله شاخص‌ها در اسلام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت در کنار ایمان‌گرایی است، اظهار کرد: امنیت از موضوع‌های مهم قرآنی محسوب می‌شود و یکی از شاخص‌های آرمان‌شهری است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، لیبرالیسم اخلاقی را سبب ایجاد یکسری ناامنی در جامعه ذکر کرد و افزود: لیبرالیسم اخلاقی اباحه‌گری و ولنگاری را به همراه دارد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر پژوهش ‌های اجتماعی، بیان کرد: راهبردها و راهکارها برای برون‌رفت از ناهنجاری‌ها باید در پژوهش‌ها مشخص شود.

وی به تلاش دشمن برای ایجاد شبهات در اسلام اشاره کرد و گفت: دشمن به صورت دقیق در موضوعات دينی و اعتقادی وارد شده و بايد مسئولان ذيربط با راهكارهای خلاقانه و اثرگذار به ويژه در انتقال پيام قيام كربلا ورود نمايند. دشمن باید بداند که عاشورا خط قرمز ماست.

عضو مجلس خبرگان خواستار پیگیری دستگاه قضا در فضای مجازی شد و اظهار کرد: طلاق به لحاظ تربیت دینی آخرین گزینه محسوب می‌شود، اما در فضای مجازی تبدیل به نخستین گزینه شده است.

وی با بیان اینکه بسته تهیه شده در خارج از کشور از طریق فضای مجازی وارد شده است، خاطرنشان کرد: لازمه انجام فعالیت‌های فرهنگی ایجاد خودباوری در سطح جامعه است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، امنیت اخلاقی و درونی را نتیجه فعالیت‌های بلندمدت در جامعه خواند و یادآور شد: دنیای غرب به این نتیجه رسیده که باید از بهترین ایده‌های دین استفاده کرد و این امر در سازمان ملل به تصویب رسیده است.

آیت الله رمضانی بر تقویت زیرساخت‌های تربیت اخلاقی در جامعه تاکید کرد و افزود: مسائل حقوقی زیربنای تربیت اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مسائل اخلاقی در ادارات کشورهای غربی تبدیل به قانون شده است، بیان کرد: نقش دستگاه قضایی در ایجاد امنیت در کشور بی بديل است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری سرعت، دقت و قاطعیت در حوزه قضایی را مهم دانست و تصریح کرد: قاضی نباید اهل تساهل و تسامح باشد.

 

ارسال نظرات