خبرهای داغ:
با حضور رئیس سازمان فضایی ایران
همایش نگرش قرآن به فضا با حضور رئیس سازمان فضایی ایران در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۸۵۳۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، به مناسبت هفته جهانی فضا همایش نگرش قرآن به فضا با حضور محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی زمانی قمشه‌ای محقق و مدرس نجوم در سالن همایش‌های کوثر اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

در این همایش به موضوعاتی مانند سابقه علم هوافضا در دنیا و جایگاه آن در ایران اشاره و برنامه‌های آینده سازمان فضایی ایران  ازجمله تهیه ماهواره‌های سنجشی از خارج از کشور و ساخت ماهواره‌های بومی مخابراتی  چون "ظفر" و "امیرکبیر" مطرح شد.

رئیس سازمان فضایی ایران در این همایش با اشاره به وجود مرکز سنجش‌ از دور در ایران اظهار داشت: این پایگاه یکی از 5 پایگاه برخوردار از فناوری آمریکایی است که در قبل از انقلاب اسلامی در ماهدشت تأسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز قدمت زیادی داشته و غنی از اطلاعات و عکس‌های بسیاری است که مکان مناسبی برای بازدید علاقه‌مندان به شمار می‌رود.

بهرامی با تأکید بر اینکه تاکنون در چندین مورد از غرب در علوم فضایی عقب‌ افتاده‌ایم، تصریح کرد: سازمان فضایی ایران در تلاش است در سال‌های آینده دیگر عقب‌ افتادگی در این زمینه نداشته باشد و حتی همطراز آن‌ها در حرکت باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها