جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) پرچمدار قیام و عاشورا است، گفت: بزرگترین درس عاشورا شهادت امام، مسلمانان و اسارت اهل‌بیت و مبارزه در مقابل ظلم و ستم بوده است.
کد خبر: ۸۷۵۸۵۲۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،یادواره سرداران و 323 شهید اطلاعات شمال کشور صبح امروز با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار ابوالقاسم فروتن رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و  خانواده شهدای اطلاعات شمال کشور و مسئولان استانی و شهرستانی در پارک ملل ساری برگزار شد.

سردار سلامی در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار داشت: آموزه‌های عاشورا و سالار شهیدان باید برای آیندگان درس‌آموز باشد چرا که سالار شهیدان خون‌بهای عظمت اسلام بوده و حجت را بر همگان تمام می‌کند.

وی افزود: شرف، آزادگی، امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی به برکت رشادت‌های شهداست و آنهایی که از عاشورا و شهادت درس نگیرند عزت و اقتدار آنان در کشور بر باد می‌رود و همه امنیت امروز کشور در گرو فداکاری شهداست.

جانشین فرمانده‌کل سپاه با اشاره به اینکه عزت و سعادت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد، گفت: کافران و مشرکان به دنبال صدمه زدن اسلام و ارزش‌های ایثار و شهادت هستند بنابراین باید با گسترش جهاد و جامعه دینی بتوانیم رهرو واقعی راه شهدا باشیم.

سلامی از رهبری معظم انقلاب به عنوان پرچم‌دار آزادی و پیروزی مسلمانان یاد کرد و خاطرنشان کرد: امواج فتنه‌ها با مدیریت دلسوزانه مقام معظم رهبری به ساحل رستگاری هدایت شده است.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب همواره پرچمدار آزادی و حریت مسلمانان جهان بوده و هستند، گفت: ستارگان درخشان این سرزمین از افراد نجیب، مهربان، مومن و شجاع بوده که باید مصداق بارز آنان را در شهدای اطلاعات و عملیات جست‌وجو کرد.

جانشین فرمانده‌کل سپاه با اشاره به رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در لشکر ویژه و پیروز 25 کربلا افزود: نقش فرماندهان اطلاعات این خطه نظیر سرداران طوسی، املاکی و غفاری در اجرای عملیات‌های اطلاعاتی از دوران دفاع مقدس بر همگان پوشیده نیست.

سلامی از مازندران به عنوان سرزمین دلاوران، سلحشوران و قهرمانان جاوید یاد کرد و گفت: شمال ایران سرزمین سرسبز و نگین انگشتری ایران اسلامی بوده که در جاودانگی سرآمد است.

وی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) پرچمدار قیام و عاشورا است، گفت: بزرگترین درس عاشورا شهادت امام، مسلمانان و اسارت اهل‌بیت و مبارزه در مقابل ظلم و ستم بوده است.

جانشین فرمانده‌کل سپاه از شهادت سالار شهیدان به عنوان خون‌بهای عظمت اسلام یاد کرد و گفت: غم‌های عاشورا فوق تصور انسانی‌ است و شهادت لباس عزت، شرف، کرامت، امنیت، آرامش و بزرگی است و راز بزرگ سلامت و کرامت مسلمانان در این است که از مکتب عاشورایی درس بگیریم.

سلامی با بیان اینکه اگر عاشورا نبود امروز دشمنان در داخل و خارج کشور بر مردم ظلم و ستم می‌کردند، گفت: ‌آنهایی که از عاشورا درس نگرفته‌اند عزت کشورشان بر باد رفته می‌دانند.

وی از شهدای جامعه اطلاعاتی به عنوان فداکارترین و مظلوم‌ترین نیروهای رزمنده در دوران مقدس یاد کرد و گفت: شهدای عملیات و اطلاعات پرچمدار شکستن خطوط دشمن هستند و فداکاری‌های بزرگ آنان هیچ‌گاه از ذهن ملت خارج نمی‌شود.

جانشین فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه همیشه عزت و سلامت مسلمانان همیشه از راه ایثار و شهادت عبور می‌کند، گفت: امروز پس از قرن‌ها خورشید اسلام از پس ابرهای جاهلیت عبور کرده و ذهن‌های مسلمانان را نورانی کرده است.

سلامی با اشاره به گسترش بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گفت: انقلاب اسلامی به جهان صادر شده و همه این رشادتها مدیون رشادت و فداکاری مردان مرد عرصه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه هویت انقلاب اسلامی از عاشورا و کربلا است، گفت: باید در ایام سوگواری سالار شهیدان رهرو واقعی این شهدای والامقام و سرور سالار شهیدان باشیم.

در این مراسم فرزند شهید سردار طوسی قائم‌مقام لشکر ویژه 25 کربلا در سخنانی به بیان رشادت‌های فرماندهان اطلاعات و رزمندگان لشکر 25 کربلا  در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باید ایران همواره در معرفی و بازنشر ارزش‌های ایثار و شهادت به نسل آینده فعال‌تر عمل کنند.

در این مراسم از تندیس سرداران شهید اطلاعات شمال کشور رونمایی و حاج‌صادق آهنگران در رسای شهیدان مداحی کرد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها