خبرهای داغ:
همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و هییت امنای مساجد و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج در نطنز
به گزارش با شگاه خبرنگاران بسیج این همایش که در تاریخ 15/07/1395 در نمازخانه سپاه ناحیه نطنز برگزار شد ، فرمانده سپاه ناحیه نطنز ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین در جلسه و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بیانی به اهمییت این گونه همایش ها در سطح شهرستان اشاره داشتند
کد خبر: ۸۷۵۸۴۳۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز،فرمانده سپاه ناحیه نطنز ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین در جلسه و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بیانی به اهمییت این گونه همایش ها در سطح شهرستان اشاره داشتند و به تعبیر مقام معظم رهبری یک روحانی در مسجد مانند یک طبیب ناظر بر دردها و نیازها است که این آلام را طبق نسخه الهی درمان می کند.

فرمانده سپاه ناحیه نطنز بیان داشت: در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) به انتقال پیام به نسل جوان بسیار تأکید شده است و وقتی نوبت به جوانان در مساجد رسید، باید رضایت آنان را بدست آورد و امام جماعت وظیفه دارد تا به نیازهای فکری و فرهنگی و اخلاقی جوانان پاسخ دهد.

سپس امام جمعه شهر نطنز به نقش مهم مساجد در حفظ ارمانهای دینی مسلمانان تاکید فراوان داشتند همچنین به نقش مردم در پشتیبانی از ولایت فقیه اشاره داشتند. حجه الاسلام و المسلمین امینی افزود : در این برهه زمانی دشمن با تمام ابزارها و وسایل، به جنگ اعتقادات نسل جوان آمده است و سعی در رواج الگوهای غربی در جامعه دارد تا ملت ایران را از فرهنگ اهل بیت(ع)دور و در باورهای ملت نفوذ کند و اکنون وظیفه روحانیون و ائمه جماعات است که جوانان را جذب مساجد کنند.

وی در ادامه گفت : بعضی از افراد در جامعه سعی دارند در دین بدعت ایجاد کنند یعنی مورادی خارج از شرع دین مقدس اسلام را وارد دین کنند که این خود یک آفت است . یکي از بزرگترين معروفات فراموش شده در جامعه،امر به معروف و نهي از منکر است که به تبع آن عدم مسئوليت پذيري را به همراه دارد.زماني که امر به معروف ونهي از منکر فراموش مي شود فساد و فحشا در جامعه رشد پيدامي کند.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام والمسلمین قاسمی امام جمعه شهر بادرود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم الحرام بر ايجاد فضاي نشاط انگيز در مساجد،استفاده از روحانيون با جاذبه وآشنا با اوضاع سياسي و فرهنگي جامعه،تلاش در جهت رفع کمبود روحانيون در روستاها و استفاده از تجربيات پير غلامان که در مسجد خدمت مي کنند تاکيد کرد.

در پایان این برنامه از عوامل اجرایی و دست اندرکاران بازسازی وافعه ی غدیر تقدیر و تشکر بعمل آمد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها