خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

ولایت فقیه ولایت علمی و آگاهانه است/ ریشه انحراف تکفیری‌ها در اندیشه است

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه ولایت فقیه در جامعه ولایت علمی و آگاهانه است، گفت: هیچگاه گفته نمی شود میان فقیه و معصوم تفاوتی نیست، معصوم دارای عصمت، ولایت تکوینی و علم غیب است.
کد خبر: ۸۷۵۸۴۳۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مجلس عزاداری هیأت رزمندگان اسلام که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه انبیاء الهی سلسله هدایت هستند، اظهار کرد: هدایت از سوی پیامبران الهی بر محور ایمان به خدا، معاد و عمل صالح بوده و براین اساس اعتقاد به نبوت و امامت لازم است.

وی تصریح کرد: کلیت عبادت، اخلاق و اعتقاد به خدا در همه ادیان مشترک است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه تغییر قبله مسلمین از مسجدالاقصی به کعبه با هدف استقلال مسلمانان بود، گفت: بعد از این مسأله، برخی افراد به ترویج شبهه پیرامون چرایی تغییر قبله می‌پرداختند که آیه 177 سوره بقره نازل شد و قرآن می‌فرماید «تنها اینکه روی‌های خود را (برای عبادت) به سوی مشرق و مغرب بگردانید نیکی نیست، و لکن نیکی حقیقی (ایمان و رفتار) کسی است که به خداوند و روز آخرت و فرشتگان و کتاب (آسمانی) و پیامبران ایمان آورد».

رفیعی با اشاره به اینکه انحراف و گمراهی مشتمل بر افکار، رفتار و گفتار است، اضافه کرد: بدترین نوع گمراهی در افکار و اعتقادات است؛ قوم موسی(ع) می‌گفتند فرعون خداست و مشرکین پیش از اسلام نیز بت پرستی می‌کردند.

وی همچنین به انحراف رفتاری اشاره کرد و گفت: برخی افراد خدا را قبول دارند اما رفتار غلطی دارند، خلاف انجام می‌دهند و معصیت می‌کنند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه هدایت به مفهوم عدم گمراهی در افکار، رفتار و گفتار است، اظهار کرد: هدف از بعثت انبیاء الهی نیز هدایت بود و براین اساس هم تلاش خود را کردند تا انسان ها را در افکار، رفتار و گفتار راهنمایی کنند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال انحراف فکری، رفتاری و گفتاری در جامعه است، اضافه کرد: بمباران شبهات فکری و عقیدتی در شبکه‌های مجازی بسیار است.

رفیعی یکی از مصادیق دنباله روی از مسیر هدایت یافتگان را حرکت در مسیر مکتب امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: همچنین ائمه معصومین(ع) مردم دوره آخرالزمان را به دنباله روی از علما ارجاع دادند؛ انسان اگر حضرت آیت الله بهجت را الگوی علمی و عملی خود قرار دهد، قطعا هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه در جامعه ولایت علمی و آگاهانه است، افزود: هیچگاه گفته نمی‌شود میان فقیه و معصوم تفاوتی نیست؛ معصوم دارای عصمت، ولایت تکوینی و علم غیب است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ولایت فقیه ولایت معصوم است، اضافه کرد: معصوم هدایت می‌کرد و حکومت دینی تشکیل می‌داد و احکام را اجرایی کرده و از گمراهی جلوگیری می‌کرد و وظیفه فقها نیز همین مسائل است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار