مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان:

پیش بینی کشت 150 هکتار دانه روغنی کلزا در شهرستان ماهنشان

تا چند روز آتی و قبل از کاهش دمای پائیزه سطح زیر کشت محصول کلزا در شهرستان ماهنشان تا 150 هکتار افزایش یابد.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۷۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: با توجه به نیاز کشور به تولید دانه های روغنی و جلوگیری از خروج ارز کشور به منظور واردات روغن نباتی و همچنین تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان بر توسعه کشت دانه های روغنی بویژه کلزا، کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با توزیع بیش از 900 کیلوگرم بذر کلزا بین کشاورزان منطقه، تاکنون بیش از 82 هکتار از اراضی آبی شهرستان به زیر کشت این محصول استراتژیک رفته است.

صالح رستمی تصریح کرد: امید است تا چند روز آتی و قبل از کاهش دمای پائیزه سطح زیر کشت محصول کلزا در شهرستان ماهنشان تا 150 هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در زمینه کشت و تولید دانه روغنی کلزا در شهرستان ماهنشان عنوان کرد: طی سال های اخیر دو روستا «برون قشلاق» و «قره باطلاق» در این شهرستان به عنوان قطب کشت محصول کلزا در استان زنجان شناخته شدند.

رستمی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری یک دستگاه بذرکار (کشت مستقیم) برای یکی از عمده کاران شهرستان ماهنشان خریداری شده که قرار است قسمتی از زمین های تخصیص یافته برای کلزا، با این دستگاه به زیر کشت برود.

ارسال نظرات