خبرهای داغ:
از ابتدای محرم هیئت رزمندگان شهرستان سمیرم امسال با برنامه ها و مکانی جدید در حال برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۵۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

، ها و حسینیبه گزارش خبرگزاری بسیج از سمیرم، بار دیگر ماه محرم، ماه عاشورایی ها از راه رسید و سیمای کشور ایران اسلامی را به طور معنادار سیه پوش کرد، ملت بزرگ ایران با انقلاب اسلامی خویش ثابت کرد که در صراط مستقیم حسین بن علی (ع) و در صراط عاشورا حرکت میکند، حفظ پیوند عمیق بین انقلاب اسلامی و آن حادثه عظیم، تحقق بخش آرمانهای ملت ایران خواهد بود، آرمانهایی که از مکتب عاشورا سرچشمه میگیرد. عاشورا مکتب انقلاب و انقلابیگری، مکتب آزادی خواهی و استکبار ستیزی، مکتب ساختن انسانهای مؤمن و مجاهد بصیر است، عاشورا مکتب تمامی فضیلتها است و امروز جبهه مستکبرین برای نابودی تمامی این فضیلتها صفآرایی کردهاند، در چنین شرایطی، محرم ماه فرصتهای بزرگ برای خنثیسازی توطئهها علیه اسلام و انقلاب اسلامی و احیای ارزشهای عاشورایی است.

سرهنگ عجمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری مراسمات ویژه توسط هیئت رزمندگان اسلام در سمیرم، اظهار کرد: دستاندرکاران مجالس و محافل روضهخوانی و عزاداری بر سالار شهیدان، مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند که باید به آن توجه کنند.

وی افزود: هیئتهای مذهبی، برپا کنندگان خیمههای عزای حسینی، سخنرانان و مداحان باید این فرصت را مغتنم شمرده و با تشریح صحنه نبرد حق و باطل امروز بر اساس منطق «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، به تبیین راهبردهای عاشورا برای مردم و به خصوص نسل جوان همت گمارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم گفت: بهترین مجالس و محافل عزای حسینی، آن مجالس و محافلی است که در کنار شورآفرینی و جاری ساختن اشکها بر مصائب امام حسین (ع)، به تبیین درسها و عبرتهای عاشورا بپردازد.

عجمی گفت:عاشورا به همه مسلمانان این درس را میدهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد و از همه چیز در راه اسلام و قرآن گذشت، درس بزرگ عاشورا آن است که در میدان نبرد حق و باطل، بصیرت و دشمن شناسی لازم است؛ چراکه بی بصیرتها به راحتی فریب میخورند و به جبهه باطل میپیوندند.

این مسئول تصریح کرد: بزرگترین عبرت از عاشورا با بررسی چرایی پیدایش حاصل میشود، در کنار این درسهای بزرگ نجاتبخش، عبرتهای عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد، عبرتهایی که اگر از آن غفلت شود، عاشوراهای دیگر در تاریخ تکرار خواهد شد، بزرگترین عبرت از عاشورا، با بررسی چرایی پیدایش آن حادثه عظیم حاصل میشود.

وی در ادامه افزود: اگر میخواهیم انقلاب اسلامی حفظ شود و انقلابیون منزوی نشوند، باید عبرتهای عاشورا را مورد توجه قرار دهیم.

عجمی گفت: نقشه اصلی جبهه استکبار در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، قراردادن ملت ایران در همین کژ راهه است، تلاشها برای تحریف امام (ره)، نفوذ، تهی کردن جامعه از روحیه انقلابیگری و منزوی ساختن انقلابیون، هدفی جز خارج کردن مکتب عاشورا از صحنه دنبال نمیکند و دشمنان با دور کردن ملت از مکتب عاشورا، به دنبال احیای سلطه خود بر ایران هستند، آنان برای رسیدن به این هدف، به جریان اشرافیت داخلی دل بستهاند و از طریق افراد این جریان، به دنبال مطیعسازی ملت استکبار ستیز ایران هستند.

وی گفت: در چنین شرایطی مقام معظم رهبری ملت را به جهاد کبیر و عدم تبعیت از کفار بر اساس آموزههای قرآنی فراخواندهاند، امروز تحقق این جهاد کبیر، در گرو بصیرتافزایی عمومی و روشنگری است، محرم و مجلس عزای حسینی، بهترین فرصت برای روشنگری در این عرصه با تکیه بر درسها و عبرتهای عاشورا است. در ماه محرم، باید نقشههای شوم استکبار و پیروان اسلام آمریکایی، گروههای تکفیری و تشیع لندنی را برای مردم فاش کرد. به طور قطع، جهت دادن به مجالس عزا و عزاداریها بر اساس این سر فصلها، خشنودی امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام خامنهای عزیز را در پی خواهد داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت سمیرم در پایان به برنامه های مهم هیئت رزمندگان اسلام در سمیرم اشاره کرد و گفت: از ابتدای محرم هر روز صبح از ۷ زیارت عاشورا و شب ها از ساعت ۷ مراسم سخنرانی و عزاداری برگزار می شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها