جلسه شورای قشر بسیج مساجد ومحلات با حضور اعضا و دعوت از مسئول رسیدگی به امور مساجد استان در محل اداره کل ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۴۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، هدف اصلی این برنامه بیان دیدگاه های متولیان مساجد اعم از روحانی مسجد ، هیئت امنا ، فرماندهان پایگاه ها و تبادل نظردرخصوص این موضوع بوده است در این برنامه حجت السلام " خان بابایی " مسئول رسیدگی به امور مساجد ضمن بیان برنامه های درحال اجرا ، همکاری در برنامه های مناسبتی ، حضور پر شور در نماز جماعت ،شرکت در جلسات فرهنگی و هیئت امنا به صورت فعال ، اجرای برنامه های مساجد با محوریت روحانی مسجد را ازجمله  انتظارات روحانیان مساجد از سایر متولیان عنوان و بیان نمود : مشارکت فعال تمام متولیان در برنامه های اجرایی سایر نهاد ها و سازمان ها و استفاده از روحانی مسجد درهدایت و مدیریت نیرو انسانی و فعالیت های مسجد باید مدنظر قرار گیرد.

در ادامه " یوسفی" مسئول پایگاه نمونه استان آذربایجان غربی لیست برنامه های حوزه و پایگاه ها را اعلام نمود و گفت :

        تشکیل جلسات محله محور با حضور روحانی و هیئت امنا توسط مسئول پایگاه 

        استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی محله برای اجرای برنامه های فرهنگی واجتماعی و محرومیت زدایی

       سازماندهی و هدایت همزمان برنامه های مسجد و پایگاه برای اهداف مشترک مثل نمازجماعت – کلاس های اخلاقی و تربیتی – برگزاری برنامه های مناسبتی

       نظارت مستمر روحانی مسجد برعملکرد سایر متولیان به عنوان مدیر مسجد و انجام اقدامات اصلاحی و ترمیمی 

     تشویق جوانان با اهداء جوایز و بکارگیری در فعالیت های مسجد و دادن نقش دراقدامات اجرایی به منظور کادر سازی برای اداره کردن جامعه ازجمله این برنامه هاست. 

در ادامه یکی از اعضای هیئت امنا برنامه های پیشنهادی خود که شامل مورادی چون ؛ سازماندهی فعالیت های مذهبی در مساجد برای محور قرار گرفتن مسجد  بود، عنوان کرد و گفت: مسجد محلی برای عبادت و برگزاری اجتماعات فرهنگی و سیاسی و محل تصمیم گیری کارهای مهم محله باید باشد و صرفا استفاده در مجالس ترحیم کار درستی نیست  .

  درادامه جلسه هر یک از اعضا در خصوص موضوع ابراز نظرنمودند و با توجه به اهمیت موضوع مقرر گردید در جلسه تخصصی بار دیگر موضوع با حضورمتولیان سازمانی مورد برسی قرار گیرد .

تصاویر در ادامه .....

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات