نمایشگاه توانمندی های دهیاری ها،روستاییان و عشایر در پاکدشت برپا شد

خبرگزاری بسیج: چهارمین نمایشگاه تخصصی دستاودها و توانمندی های دهیاری ها ،روستاییان و عشایر استان تهران که به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شده است.
کد خبر: ۸۷۵۸۲۶۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار ویژه ری گفت: هر اتفاق خوب و فعالیتی در حوزه بانوان مرهون نگاه ویژه دولت تدبیرو امید به این حوزه است البته معاونت زنان و خانواده به‌عنوان متولی آن اقدامات موثر و نهادی انجام داده است و به دنبال رسیدن زنان به وضعیت واقعی شان است.

دکتر فاطمه فکوریان در حاشیه این نمایشگاه گفت: اهم فعالیت های حوزه بانوان شهرستان ری در دو بعد آموزش و کارآفرینی برنامه ریزی شده است. در حوزه آموزش  انواع آموزش های خانواده، تعمیق باورهای دینی و مذهبی، فرهنگی و مهارتی را برگزار نموده ایم و سعی کردیم در نیل به این مهم ابتدا ازظرفیت های شهرستان و سازمانهای مردم نهاد استفاده کنیم.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار ویژه ری  تاکید کرد : در حوزه کارآفرینی نقش تسهیل کننده ای باید داشته باشیم و به دنبال انواع راههای آن هستیم. هم افزایی نسبتا خوبی در شهرستان ری پیرامون حوزه حمایت از بانوان وجود دارد و به نتایج معقولی نیز رسیده ایم. در شش ماه دوم سال جاری اتاق فکر کارآفرینی بانوان شهرستان راه اندازی می شود که البته برنامه ریزی آن در شش ماه اول سال انجام شده است.

وی گفت: مهم ترین اقدامات ما در فعالیت های زنان روستایی راه اندازی ۸ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با همکاری دستگاههای مرتبط بوده است. اما در اتاق فکر زنان شهرستان به این نتیجه رسیدیم که از ظرفیت های روستاها به دو علت مهاجرت معکوس و رونق در روستاها در جهت سوق دادن کارآفرینان استفاده کنیم. در خصوص آموزشهای مختلف زنان روستا ها به جرات می توان گفت تمام دستگاههای اجرایی مخصوصا مسئولین امور بانوان گام های موثر را برداشته اند.

دکتر فکوریان گفت : شهرستان ری به عنوان اجرای پایلوت طرح توانمند سازی در سال ۹۳ انتخاب شده و این طرح در حال اجراست. البته طرح مورد نظر دارای در عمل با چالشهایی مواجه شده است اما در حال حاضر با مدیریت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرای آن آینده روشنی خواهد داشت. هم افزایی و هم گرایی دستگاههای مرتبط مهم ترین و موثر ترین نتیجه طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است.

 

 

 

ارسال نظرات