معاوضه 48 رزمنده اسلام اسیر داعش، با بیش از 2 هزار و سیصد مخالف نظام سوری در واقع تحقق رویا های صادقانه بچه های ما را در برف زمستانه شام رقم زد.
کد خبر: ۸۷۵۸۲۵۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، خودش را احمد آرائیان معرفی کرد و گفت: به‌صورت کوتاه می‌خواهم اتفاقاتی را که در  اسارت داعش بودم مطرح کنم.

اشتیاق برای شنیدن صحبت‌های این رزمنده بیشتر شد، ابتدا در ارتباط با وضعیت سوریه در گذشته و حال حاضر مباحثی را مطرح کرد.

در صحبت‌هایش به تلاش‌های رزمندگان اسلام برای آزادی خاک اشغال‌شده سوریه اشاره کرد و افزود: قبل از تلاش رزمندگان اسلام تنها 12 درصد خاک سوریه در اختیار نیروهای بشار اسد بود ولی در حال حاضر 85 درصد خاک این کشور در اختیار نیروهای وفادار به بشار اسد است و طرح تجزیه سوریه به شکست انجامید.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت روانی نامناسبی که نیروهای النصره و جیش‌الحر علیه انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده بودند، گفت: با وجود اینکه بمباران در سوریه توسط نیروهای مخالف بشار اسد انجام می‎شد ولی به مردم منطقه القا کرده بودند که همه کشت و کشتار در این منطقه توسط ایران انجام می‏‌شود.

این رزمنده مدافع حرم خاطرنشان کرد: پس از آزادسازی مناطق سوریه ماهیت جبهه کفر و تلاش‌های رزمندگان اسلام به خوبی بر همه آشکار شد و در حال حاضر مردم سوریه علاقه‌ای عجیبی به مردم ایران دارند.

وی با اعلام اینکه حدود 6 ماه در زندان‌های داعش بود، تصریح کرد: در این مدت سخت‌ترین شکنجه‌ها علیه ما انجام می‎شد.

آرائیان اضافه کرد: در روز اول به ما اعلام می‎کردند که گردن شما را با تبر قطع می‎کنیم، دست‌های ما را با سمباده زبر، کمربند و چوب انار زخمی می‎کردند، برای اعتراف از استخر آب و شوکر برقی استفاده می‎کردند، با تنبیه بدنی به هیچ وجه نتوانستند از ما اطلاعات دریافت کنند، بحث جایزه را مطرح می‎کردند در این مدت هیچ یک از بچه‌های ما هیچ حرفی در ارتباط با ماهیت کاری و حضور ما صحبتی به میان نیاوردند و همین موضوع باعث تشدید فشارهای روانی و جسمی به رزمندگان می‎شد.

وی با اعلام اینکه با توسل به ائمه اطهار (ع) از زندان داعشیان نجات پیدا کردیم، اضافه کرد: در مدت اسارت مدام به ائمه اطهار (ع) متوسل می‎شدیم و در طول مدت شبانه روز زیارت عاشورا می‎خواندیم.

این رزمنده مدافع حرم ادامه داد: حدود پنج ماه از اسارت ما گذشته بود، در ماه ششم بودیم، اوایل ماه صفر بود 10 روز زیارت عاشورا خواندیم، شب اول یکی از رزمندگان خواب دید که آزاد می‎شویم، 9 شب از خواندن زیارت عاشورا می‌گذشت که صبح روز نهم به ما اعلام کردند آزاد هستید.

آرائیان با اعلام اینکه اجازه خواندن دعا را نداشتیم، تأکید کرد: در زمان برگزاری مراسم دعا به‌شدت تنبیه می‎شدیم و گاهی هم ما را مسخره کرده و می‎گفتند دعای شما از سقف زندان بالا نمی‏‌رود.

وی اضافه کرد: در مدت زمانی که در زندان بودیم حتی یک بار بچه‌های ما بیمار نشدند با وجود اینکه قبل از اسارت بچه‌ها قرص مصرف می‎کردند ولی در مدت اسارت اصلاً بیماری به سراغ بچه‌های ما نیامد.

این رزمنده مدافع حرم خاطرنشان کرد: یکی از شکنجه‌گرها بسیار بی‌رحم ابوسمیر وهابی بود، شکنجه‌های بسیار آزاردهنده‌ای را انجام می‎داد، پدرش در بمباران هوایی کشته شد و به‌شدت ضدایرانی بود، یک شب بچه‌ها را خیلی کتک زد، تصمیم گرفتیم همه دسته جمعی او را نفرین کنیم و از شرش خلاص شویم، بعد از نفرین بچه‌ها زمانی که در زندان را باز کرد در اثر اصابت گلوله چشم چپ و غوزک پایش به‌شدت زخمی شد، او در منطقه درمان نشد و پس از انتقال به مراکز درمانی معتبر به درک واصل شد.

آرائیان خاطرنشان کرد: ما در روز تولد امام حسن (ع) به اسارت درآمده بودیم و در روز شهادت این بزرگوار آزاد شدیم.

وی اظهار کرد: 48 نفر از رزمندگان اسلام را در برابر 2 هزار 310 نفر از افراد مد نظر داعشی‌ها آزاد کردند.

این رزمنده مدافع حرم در ارتباط با خوابی که برای آزادی این افراد دیده بودند، گفت: در روزهای اول اسارت یکی از بچه‌ها خواب دیده بود که زمان آزادی ما برف سنگین در شام می‎بارد، درست در روز آزادی ما برف سنگین بارید و بعد از آزادی در هتلی که بودیم یکی از هتل‌داران گفته بود که بارش برف به این حجم در سوریه و شام سابقه نداشت.

آرائیان در پایان گفت: به همین منظور کتابی در ارتباط با آزادی رزمندگان اسلام تحت عنوان شام برفی منتشر شد.

فارس
ارسال نظرات
پر بیننده ها