استاندار مرکزی گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به یک وظیفه همگانی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۵۸۲۳۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

محمود زمانی‌قمی در حاشیه همایش امر به معروف و نهی از منکر در گفتگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ درباره فریضه امر به معروف و احیای این فریضه الهی در سطح جامعه گفت: از گذشته های دور در کشور مبارزه برای استقرار معروف آغاز شد و با پیروزی انقلاب اسلامی نهال بزرگ معروف یعنی جمهوری اسلامی استقرار پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه روح دینی بر جمهوری اسلامی و اداره کشورحاکم است؛ تصریح کرد: آهنگ کلی نظام جمهوری اسلامی ایران براساس ترویج معروف است بنابراین باید مراقبت‌های لازم از کج روی‌ها صورت گیرد و در این زمینه وسیله و ابزار آن هم مشخص است.

وی یادآورشد: همه افراد در همه سطوح باید خود را موظف بدانند، برای رسیدن به یک جامعه طیب و پاک تلاش کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در این مسیر کشور ما رفتار خود را تنظیم کرده است و استان هم از این قاعده مستثنی نیست.

زمانی‌قمی با بیان اینکه طیب بودن جامعه با یک شاخص سنجیده نمی شود افزود: برای این امر شاخص های متعددی مانند عفاف، صداقت، پرهیز از دروغگویی، ریاکاری و دورویی مدنظر قرار دارد که جامعه باید عاری از این آسیب‌ها باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: کسانیکه دل در گرو دینداری واقعی دارند و می خواهند جامعه طیب و پاک را شاهد باشند باید گسترش نیکی ها را دنبال کنند که از جمله نیکی‌ها می توان به حیا، عفت و عفاف اشاره کرد که تنها مختص خانم ها نیست و آقایان هم در کنار نیکی‌ها باید به این مسئله توجه کنند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از نظر تلاش برای یک اجتماع طیب از استانهای خوب کشور است؛ گفت: قانون امر به معروف مانند سایر قوانین کشور محترم است اجرای جزء به جزء آن برای همه دست اندرکاران لازم الاجراست و تنها یک امر عقیدتی نیست بنابراین همه ما باید به آن همت بگماریم و در اجرای آن کوشا باشیم وهیچ بهانه ای برای هیچ عنصری به لحاظ تمرد از موارد قانونی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات