خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود به نیروی انتظامی شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۸۷۵۸۱۹۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حاجی‌محمد مهدیان نسب امروز در همایش پلیس، امنیت، اصناف ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس، 328 شهید نیروی انتظامی، اصناف و سردار شهید «همدانی» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی در روز پنجم هفته نیروی انتظامی با نام «پلیس، پیشگیری اجتماعی،اقتدار و توانمندی، آرامش عمومی» اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را رکن امنیت کشور معرفی کردند و کلانتری‌ها را یکی از ارکانی دانستند که با مردم سر و کار دارد.

وی با بیان اینکه امنیت رکن است چراکه تمام فعالیت های اقتصادی، سیاسی، مذهبی در زیر سایه امنیت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید با مقاوم‌سازی حوزه فعالیت‌های خود امنیت را برای مردم به ارمغان آورد، تا تمام فعالیت‌های اجتماعی به درستی انجام شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه ما مردمی متدین و شهیدپرور داریم که برای حفظ ارزش‌های دینی مجاهدانه عمل کرده‌اند شیوه و اساس کار تمام فعالیت‌های نیروی انتظامی حفظ همین ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه همگی باید به فکر حفظ ارزش‌های دینی باشیم، بیان کرد: یک دانشمند که در دامن دشمن است اعتقاد دارد که ایران معتقد به عاشورا و مهدویت، خطر بزرگی برای غرب است.

مهدیان‌نسب با اشاره به اقدمات دشمن به ویژه لابی صهیونیستی در نشانه گرفتن ارزش‌ها و باورهای دینی جامعه تصریح کرد: در این زمینه مصداق‌های بسیاری داریم که یکی از آنها فضای مجازی است.

وی ادامه داد: در 15 روزی که پلیس فتا فضای مجازی را کنترل کرد بیش از 400 سایت با محتویات مجرمانه در موضوعات اخلاقی، کلاهبرداری و مزاحمت کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان ابراز داشت: متاسفانه سایت هایی وجود دارند که ارزش‌های جامعه را به ضدارزش تبدیل می کنند.

وی گفت: کنترل صنوف یکی از بخش‌های ارتقای امنیت اخلاقی است، در این بخش اصناف با پلیس همکاری می‌کنند و هدف ما این است که تعامل بین پلیس و اصناف به گونه‌ای نشود که متقاضیان گرفتار شوند اما به کسی که از نظر امنیتی، اجتماعی، اخلاقی صلاحیت نداشته باشد اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

مهدیان نسب با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: هدف اصلی حرکت امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود به همین مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم قرار دارد و در همین زمینه نیز جلساتی برگزار می‌شود اما نتایج آن در طول سال عملیاتی نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به حضور متدینین و بزرگان متعهد به ارزش‌ها و رسوم دینی در بازار؛ بهترین محل برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بازار است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه نتوانسته‌ایم امر به معروف و نهی از منکر را خوب اجرا کنیم، بیان کرد: علت آن این است که این وظیفه را به نیروی انتظامی محدود کرده ایم.

وی ادامه داد: درست است که امر به معروف و نهی از منکر جزء وظایف نیروی انتظامی است و ما هم در این راستا در حال ساماندهی خواهران و برادران هستیم تا با دقت بیشتری در این موضوع ورود پیدا کنیم اما در قانون اساسی اشاره شده است که امر به معروف و نهی از منکر یک امر متقابلی است، مردم به مردم، مردم به دولت، دولت به مردم باید امر به معروف کنند.

مهدیان نسب ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر جزء فرایض دینی ما است و همه باید تذکر بدهیم و اجازه ندهیم که در اماکن و محل کسب و کار ما مواردی به فروش برسد که با ارزش‌های دینی ما متغایر باشد.

وی مبارزه با قاچاق کالا را یکی از مصادیق اقدام در اقتصاد مقاومتی دانست، گفت: یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی در سال 95 مبارزه با قاچاق کالا است و تا به امروز بیش از 35 درصد بیشتر از سال گذشته کالای قاچاق توقیف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: در سطح عرضه نیز باید سازمان‌های متولی و اماکن وارد شوند و اجازه ندهند که کالای قاچاق توزیع شود چراکه این موضوع باعث لطمه به اقتصاد کشور می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات