رکنی درمورد کنترل قیمت منطقی گوشت قرمز در بازار مصرفی تصریح کرد: کنترل قیمت گوشت در بازار ربطی به ما ندارد اما می‌توانم بگویم که امسال در بخش تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش جمعیت دام داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۷۵۸۰۹۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حسن رکنی صبح امروز در حاشیه همایش روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت تولیدات امور دامی در کشور اشاره کرد و گفت: مرغ به اندازه کافی در بازار موجود است و نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست درمورد گوشت قرمز نیست 820 هزارتن تولید داخلی وجود دارد که در مقاطع مختلف به بازار عرضه می‌شود و تنها 70 تا 80 هزار تن نیاز واردات داریم.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به  اینکه برای واردات گوشت قرمز هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد افزود: تجار می‌توانند متناسب با نیاز روز اقدام به واردات کنند چرا که تفاهم:‌نامه‌های بهداشتی با کشورهای همسایه برای واردات گوشت قرمز امضا شده اما اجازه واردات دام نمی‌دهیم.

رکنی درمورد ممنوعیت صادرات دام سبک از کشور برای تنظیم بازار و کنترل قیمت گوشت گفت: برنامه صادرات دام سبک برای تداوم و حفظ بازارهای صادراتی ادامه می‌باید و نمی‌توانیم در مقطعی که گوشت قرمز در بازار داخلی قیمتش بالا رفته جلوی صادرات را بگیرم چون باعث از بین رفتن بازار صادراتی ما می‌شود.

وی در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشورهای عربی مزیت صادرات دام زنده را داریم و می‌توانیم از سیاست واردات در مقابل صادرات برای تنظیم بازار استفاده کنیم.

رکنی درمورد کنترل قیمت منطقی گوشت قرمز در بازار مصرفی تصریح کرد: کنترل قیمت گوشت در بازار ربطی به ما ندارد اما می‌توانم بگویم که امسال در بخش تولید 10 تا 12 درصد افزایش جمعیت دام داشته‌ایم. مضاف بر‌آنکه در شش ماهه امسال جمعیت دام سبک ما بیش از 6 میلیون راس بوده که تنها یک درصد آن صادر شده است و این امر نشان می‌دهد صادرات دام زنده تاثیری بر افزایش قیمت این محصول ندارد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی همچنین به این نکته اشاره کرد که اکنون 15 هزار تن ذخیره گوشت قرمز در بخش خصوصی وجود دارد و شرکت پشتیبانی امور دام نیز به اندازه کافی ذخایری از گوشت قرمز منجمد را دارد.

وی در پاسخ به سوالی درمورد واردات گوشت آلوده به کشور به شدت این موضوع را تکذیب کرد و گفت: واردات گوشت از هر کشوری ممکن است صورت بگیرد اما دامپزشکی براساس پروتکل‌هایی که دارد، به شدت مواد پروتئینی و گوشت وارداتی را کنترل می‌کند و بنده واردات گوشت آلوده را تکذیب می‌کنم.

رکنی همچنین درمورد وضعیت صادراتی تخم‌مرغ ایران به این نکته اشاره کرد که با توجه به فرا رسیدن ایام ماه محرم صادرات این محصول به عراق کاهش یافته که منجر به ارزان‌ شدن قیمت آن در بازار داخلی شده است.

ارسال نظرات