خبرهای داغ:
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین اذعان کرد:

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عامل دستیابی به جامعه‌ای بهتر

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اذعان کرد: عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله کاملا بدیهی و جا افتاده است که سبب رسیدن به جامعه‌ای بهتر می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۸۰۲۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت دهه اول محرم و اهداف قیام عاشورا اظهار کرد:احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین و اصلی‌ترین اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بوده است.

وی به ضرورت توجه بیشتر به این فریضه در جامعه اشاره کرد و گفت: ما باید در تمامی ایام سال نسبت به عملی شدن این فریضه در جامعه تلاش کنیم و دهه اول محرم فرصتی مناسب برای توجه هرچه بیش‌تر به این موضوع است.

این مسئول در خصوص اقدامات سازمان رسیدگی به امور مساجد در ارتباط با ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تبیین کرد: سازمان رسیدگی به امور مساجد از ائمه جماعت، سخنرانان و مداحان خواسته است که در مراسمات و برنامه‌های خود بیش‌تر به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین با اشاره به لزوم برگزاری مراسمات همراه با معنویت و آگاهی تشریح کرد: اگر ما بخواهیم هیئتی در تراز با معیارهای معصومین و انقلاب شکل بگیرد باید شور و شعور حسینی در کنار یکدیگر در این هیئت وجود داشته باشد.

اوتارخانی انجام امر به معروف و نهی از منکر را امری بدیهی در بسیاری از کشورها عنوان کرد و گفت: عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله کاملا بدیهی و جا افتاده است که سبب رسیدن به جامعه‌ای بهتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مسائل کوچک و بزرگ از واجبات و فروع دین اسلام بوده است که از همان اوایل اسلام مطرح شده است.

این مسئول در خاتمه تاکید کرد: اگر مصلحت و آبادانی جامعه برای اعضای آن کشور مهم بوده و خود بخواهند قدمی در این راه بردارند قطعا به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عمل خواهند کرد.

1102/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار