مولوی عبدالغنی دهانی: پیام عاشورا، ولایت‌مداری و عدم تسلیم مقابل قدرت‌های فاسد است
کد خبر: ۸۷۵۸۰۱۲
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه عاشورا یک حادثه تاریخی ساده نیست، بلکه یک فرهنگ و مکتب بزرگ است، گفت: پیام عاشورا، ولایت‌مداری، استکبارستیزی و عدم تسلیم مقابل قدرت‌های فاسدی است که در لباس دین به اسلام خیانت می‌کنند.

مولوی عبدالغنی دهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان: هدف از قیام عاشورا را باید از زبان خود امام حسین(ع) بشنویم و ایشان فرمودند من برای احیای سنت رسول الله(ص)، امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح دین قیام کردم، زیرا اگر این قیام نبود، امروز شاید نامی هم از اسلام باقی نمانده بود.

وی افزود: در دوران امام حسین (ع) شخصی رهبری مسلمانان را به دست گرفته بود که علناً ترک نماز می‌کرد، شرب خمر می‌کرد و هیچ ابایی از گناه نداشت، لذا قیام امام حسین(ع) علیه چنین حکومتی که نام اسلامی داشت، موجب شد تا اسلام زنده بماند.

مولوی دهانی بیان کرد: اگر ما خود را پیرو امام حسین (ع) می‌دانیم، باید در عصر خودمان مریدی حقیقی برای ایشان باشیم؛ امروز هم جاهلیت مدرن در جامعه وجود دارد و کسانی می‌توانند به پیروی از اباعبدالله (ع) در مقابل این جهالت و کفر بایستند که اهل بیت (ع) را شناخته و عشق به این خاندان در قلبشان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیروی از امام حسین(ع) نیاز به بصیرت و دشمن‌شناسی دارد، گفت: امروز هم کسانی هستند که در لباس دین به اسلام و مسلمین ضربه می‌زنند، مانند تکفیری‌هایی که در سوریه و عراق به روی برادران مسلمان خود اسلحه می‌کشند و یا حکام آل سعود که با صهیونیست‌ها هم پیمان شده و به امت اسلامی خیانت می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان اظهار کرد: عاشورا یک حادثه تاریخی ساده نیست، یک فرهنگ و مکتب بزرگ است که پیام آن ایستادگی در مقابل هر قدرتی است که به اسلام و دین خدا ضربه بزند؛ فرهنگ کربلا، ایثار، شهامت، بصیرت، ولایتمداری و از خودگذشتگی است.

وی گفت: همانطور که شهدای کربلا خود را سپر بلای امامشان قرار دادند و تا آخرین نفس دست از پیروی از امام خود نکشیدند، ما هم باید خود را ملزم به پیروی از رهبرمان بدانیم و این درس ولایتمداری را از قیام عاشورا بیاموزیم.

این عالم اهل سنت در پایان افزود: درس دیگری که عاشورا به ما می‌دهد، درس استکبارستیزی است؛ باید بدانیم که دنیای کفر و استکبار هیچ گاه دلشان به مسلمانان نمی‌سوزد و هیچ گاه مصلحت دنیای اسلام را در نظر نمی‌گیرند، لذا نباید چشم امید به آنان بست

ارسال نظرات