رئیس بسیج علمی کشور گفت: ایجاد فرهنگ اسلامی با ابزار علمی غربی محقق نمی‌شود چرا که نگاه غرب به علم با نگاه اسلامی بسیار متفاوت است. خانه نخبگان بسیج می‌تواند وارد حل موضوعات استانی شده و فرماندهی جبهه علمی را عهده‌دار شود؛
کد خبر: ۸۷۵۸۰۰۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین قدیانی صبح امروز در نشست با اعضای شورای جهاد علمی استان مرکزی که در سالن جلسات فرماندهی سپاه روح‌الله برگزار شد با اشاره به لزوم حرکت در مسیر پیشرفت و رشد علمی کشور اظهار کرد: باید با برخورداری از ایمان، معرفت، بصیرت و شناخت ظرفیتها و توانمندی های بالقوه در مسیر پیشرفت کشور قدم برداشت و این پتانسیل‌ها را به فعلیت تبدیل کرد.

وی افزود: بسیجیان در هر قشری اعم از مهندس،‌ پزشک، دانشجو، دانش آموز، کاسب و غیره باید در محیط کار و جامعه جزو برترین، موفقترین و مجرب ترین افراد در بین سایرین باشند.

رئیس بسیج علمی کشور تصریح کرد: اگر در کنار تحصیل علم، معرفت، ایمان و بصیرت کافی در اشخاص وجود داشته باشد نه تنها دیگر آنها بعد از دانش آموختگی جذب بازار کار خارج کشور نمی‌شود، بلکه همه تلاش خود را در مسیر توسعه پیشرفت و فناوری کشورمان به کار می گیرند.

قدیانی تاکید کرد:‌ سازمان بسیج علمی، پ‍ژوهشی و فناوری کشور با عزم جدی به تبیین این امر مهم در بین بسیجیان یا در قالب فعالیتهای خود عنایت خاص دارد.

وی افزود:‌ امروز لازمه و مسیر اصلی پیشرفت و اقتدار کشور در همه ابعاد، توسعه علم و فناوری است.

علم و فناوری ابزار جنگ در عصر حاضر

رئیس بسیج علمی و پژوهشی کشور ادامه داد: ابزار جنگ در جهان امروزی علم و فناوری است لذا دانش ورزان، اساتید و نخبگان جامعه و دانشگاهی و از جمله نخبگان بسیجی باید در صف مقدم جهاد عملی کشور باشند به گونه ای که همواره نام ایران در رقابتهای فناوری جهان به عنوان برترین کشور بدرخشد.

وی خاطرنشان کرد: شناخت پتانسیل‌های مختلف کشور برای به کار گیری آنها در مسیر توسعه، پیشرفت، تلاش و جهاد علمی باعث شکوفا شدن استعدادها در کشور می‌شود.

رئیس بسیج علمی کشور تصریح کرد: با توجه به رویکرد مقام معظم رهبری، اگر قرار است که جمهوری اسلامی ایران تمدن‌سازی داشته باشد باید بتواند بر اساس مولفه‌های بومی خود نمونه و الگوهایی را برای جهان اسلام و انسانیت مطرح کند.

خانه نخبگان بسیج عهده‌دار فرماندهی جبهه علمی

قدیانی با اشاره به اینکه بسیج علمی کشور امروز پرچم‌دار این نهضت است گفت: امروزه بسیج علمی پرچم دار نهضت و حرکت ارزشمند، ضروری، تعیین‌کننده، خطیر و سرنوشت‌ساز برای انقلاب و نظام اسلامی است.

وی گفت: امکان ایجاد فرهنگ اسلامی با ابزار علمی غربی محقق نمی‌شود چرا که نگاه غرب به علم با نگاه اسلامی بسیار متفاوت است.

رئیس بسیج علمی پژوهشی کشور ابراز کرد: در علوم تجربی تفاوت اساسی بین مبانی علمی ما و غرب وجود داشته و در علوم انسانی نیز ما در مبنا با غرب مشکل داریم و نگاه آنها به مباحث با نگاه غربی متفاوت است.

قدیانی عنوان کرد: جهاد علمی ناظر بر یک جنگ علمی است که خود ناظر بر یک جبهه است که جامعه پژوهشی ما این جبهه علمی را دنبال کرده و در آن حضور دارند.

قدیانی یکی از مشکلات موجود در بحث جهاد علمی کشور را نبود فرماندهی مشخص دانست و گفت: در جهاد علمی متاسفانه فرمانده این جنگ مشخص نیست و بلاتکلیفی موجود مانع از تسریع حرکت می شود برای رفع این مشکل می بایست متولی مشخصی داشته باشیم.

وی با اشاره ظرفیت‌های خوب خانه نخبگان در حل مسائل تصریح کرد: خانه نخبگان بسیج می‌تواند وارد حل موضوعات استانی شده و فرماندهی جبهه علمی را عهده‌دار شود؛ خوشبختانه با وجود استعداد‌های بالقوه در کشور اگر بر پایه علم حرکت کنیم اقتدار کشور نیز با استفاده از این توانمندیها محقق می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات