خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین گفت:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین گفت: قیام امام حسین(ع) دارای جنبه سیاسی بود چرا که ایشان برای حفظ مکتب اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.
کد خبر: ۸۷۵۷۹۸۸
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

حجت الاسلام  شعبان تقی‌خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و علت قیام امام حسین(ع)اظهار کرد:روح قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و ایشان برای دستیابی به پست و مقام قیام نکردند.

وی اضافه کرد: امنیت مردم مظلوم جهان، ادامه راه جد بزرگوارشان، زنده کردن مکتب اسلام و اقامه نماز از دیگر اهداف حضرت اباعبدالله از قیام عاشورا بوده است.

این مسئول با بیان سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص عزاداری‌های حسینی تصریح کرد: عزاداری‌های حسینی نباید سکولار باشند و باید علاوه بر مسائل مذهبی به مسائل سیاسی و عقلانی نیز پرداخته شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین تبیین کرد: ما باید در عزاداری‌هایمان گریه بامعرفت داشته باشیم و بدانیم که علت گریه‌ها و عزاداری‌هایمان چیست.

تقی‌خانی در ادامه به برگزاری مراسمات عزاداری همراه با شور و شعور حسینی تاکید کرد و گفت: عزاداران حسینی باید آگاهانه در مراسمات حسینی حضور یابند و می‌بایست یزیدان زمان خود را بشناسند.

وی با اشاره به لزوم عبرت گرفتن از واقعه عاشورا تشریح کرد: ما باید از واقعه عاشورا درس بگیریم و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر که تمام احکام الهی نیز در گرو عمل کردن به آن است تلاش کنیم.

این مسئول قضاوت ظاهری و سطحی را بسیار ناشایست دانسته و خاطرنشان کرد: گاهی لقمه‌های حرام و وعده‌های رنگین و نمازهای ظاهری منافقان سبب انحراف مومنان ابله و ساده‌لوح در جامعه می‌شوند که لازم است توجه بیش‌تری را مبذول داشت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین اذعان کرد: قیام امام حسین(ع) دارای جنبه سیاسی بود چرا که ایشان برای حفظ مکتب اسلام  و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

تقی‌‌خانی اضافه کرد: عزاداری‌ها نباید تنها صرف اشک ریختن و عبادت باشند بلکه می‌بایست با عبودیت، ایمان همراه با بصیرت و باصلابت هرچه بیشتر برگزار شوند.

وی ضمن بیان نکات و درس‌های عاشورا تصریح کرد: حیا، عفت، غیرت، شجاعت، پایمردی و اقامه نماز اول وقت حتی در شرایط بحرانی از مهم‌ترین درس‌های امام حسین(ع) در روز عاشورا می‌باشد.

این مسئول شیعه را پرنده‌ای با دو بال دانسته و ابراز کرد: اگر شیعیان پیرو عاشورا، مهدویت و ولایت باشند همیشه در حرکت بوده و پیشرفت خواهند کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین در خاتمه تاکید کرد: شیعیان همواره باید بیدار و هوشیار باشند و نباید با انجام کارهایی نادرست و خرافاتی همچون قمه‌زنی که بیانگر خوی وحشی‌گری است، بهانه دست دشمن دهند.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها