سیستم هوشمند توزیع مرسولات پستی در زنجان راه‌اندازی و امضای فیزیکی به طور کلی حذف شده است.
کد خبر: ۸۷۵۷۹۲۸
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل پست استان زنجان گفت: سیستم هوشمند توزیع مرسولات پستی در استان زنجان با قابلیت رهگیری مرسوله پستی توسط مامور پستی و اخذ امضای دیجیتالی از فرد تحویل گیرنده مرسوله پستی در سراسر استان زنجان راه‌اندازی و عملیاتی شده است.

‌سبحانی افزود: با راه‌اندازی این سیستم هوشمند، امضای فیزیکی به طور کلی حذف شده است.

وی اظهار داشت: تا قبل از راه‌اندازی این سیستم بارکد و آدرس نوشته شده بر روی مرسوله و یا نامه پستی در لیستی فیزیکی ثبت شده و در اختیار نامه‌رسان قرار می‌گرفت و با تحویل بسته به تحویل گیرنده نامه امضای تایید دریافت از فرد اخذ می‌شد اما در این سیستم همه این مراحل به صورت هوشمند و کاملا دیجیتال ثبت و اجرایی می‌شود.

مدیرکل پست استان زنجان تصریح کرد: در سیستم هوشمند توزیع مرسولات پستی که از سال‌جاری در استان اجرایی شده است، با تحویل مرسوله و نامه‌های ثبتی از سوی شرکت پست بارکد آن از طریق تلفن همراه هوشمند اسکن شده و آدرس محل تحویل گیرنده در آن ثبت می‌شود و زمانی‌ که نامه ثبتی به دست گیرنده نامه رسید امضای دیجیتال و الکترونیکی از طریق قلم نوری و با استفاده از قابلیت این گوشی‌های هوشمند از گیرنده گرفته می‌شود.

سبحانی با بیان اینکه با عملیاتی شدن این سیستم هوشمند بسیاری از مشکلاتی که در روش فیزیکی وجود داشته حل شده است، افزود: این نرم‌افزار قابلیت پیگیری تحویل مرسوله به گیرنده را دارد؛ به‌طوری ‌که نامه‌رسان می‌تواند از طریق گوشی هوشمند خود مدت زمان تحویل بسته، تعداد مرسوله‌های تحویل داده شده در یک مدت زمان مشخص را به صورت آنلاین مشاهده کند و همین‌طور با تعبیه این نرم‌افزار ضریب اطمینان و توزیع و کنترل مرسولات بسیار افزایش پیدا کرده و آسان‌تر شده است.

وی یادآور شد: سیستم هوشمند توزیع مرسولات پستی در تمام کشور به صورت یکپارچه اجرا شده است و گیرندگان همه نامه‌های ثبت شده در شرکت پست کاربران اصلی این سیستم هستند و در حال حاضر همه لیست‌های فیزیکی شامل اطلاعات مکانی افراد در استان زنجان حذف شده است و تمامی این فرآیند از طریق گوشی‌های هوشمند و دیجیتال توسط نامه‌رسان‌ها و ماموران پستی انجام می‌گیرد.

مدیر‌کل پست استان زنجان خاطر‌نشانساخت: مشتریان می‌توانند از طریق تلفن همراه خود باشماره‌گیری کد#193* (نرم افزارUSSD) به‌صورت رایگان و با وارد کردن بارکد 20 رقمی مرسوله، مرسوله خود را رهگیری کنند.

ارسال نظرات