خبرهای داغ:
در نخستین شب سوگواری محرم در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مطرح شد:
حجت الاسلام کریمیان ها در نخستین شب از آیین سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان در جمع هیات محبان اهل بیت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، واقعه ی عاشورا را یکی از ماندنی ترین، تأثیر گذارترین و درس آموزترین وقایع بشریت دانست.
کد خبر: ۸۷۵۷۹۲۴
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در نخستین شب از دهه ی اول محرم مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان با حضور جمع کثیری از عاشقان امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد امام رضا علیه السلام دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمیان ها کارشناس مذهبی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و 72 تن از یاران باوفایش، واقعه ی عاشورا را یکی از ماندنی ترین و تأثیر گذارترین و درس آموزترین وقایع بشریت دانست.

 وی ادامه داد: جهان از سوال حضرت داوود (ع) شروع شد که پرسیدند «خداوندا چرا این مخلوقات را آفریدی؟» خداوند در وجود انسان ها حب ذات قرارداده است که خودشان را بیشتر از همه دوست بدارند؛ انسان باید بیشتر از همه خودش را دریابد.

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود به اقسام ظلم اشاره کرد و افزود: ظلم سه دسته است؛ ظلم به خدا، ظلم به خود و ظلم به دیگران، اما در کل اگر به هر کسی ظلم کنیم به خودمان باز می گردد.

وی لذعان کرد: خداوند بیشتر از همه خودش را دوست دارد و بعد هر چیز را که به خودش نزدیک باشد بیشتر دوست دارد پروردگار متعال در قرآن به چیزهایی که قسم خورده است آنها را زیبا می بیند .

شایان ذکر است؛ همزمان با ایام محرم از 11 تا 18 مهر ماه هرشب همراه با اقامه نماز مغرب و عشا، مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) شامل قرائت قرآن، زیارت عاشورا، سخنرانی مذهبی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برپا است.

9001/پ30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها