خبرهای داغ:
حجت الاسلام مقتدایی مسئول دفتر ناحیه مانه و سملقاندر این مراسم گفت: شناخت فلسفه عاشورا و عزاداری از اهمیت بسزایی برای معرفی حماسه كربلا برخوردار است.
کد خبر: ۸۷۵۷۸۸۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج :مراسم پرفیض و معنوی زیارت عاشورا و آیین سوگواری و سینه زنی در محل نماز خانه ناحیه با حضور کارکنان برگزار شد .

 حجت‌الاسلام مقتدایی، یكی از راههای تبیین درست قیام امام حسین (ع) را شناخت فلسفه عاشورا عنوان كرد و اظهار داشت: شناخت فلسفه عاشورا و عزاداری از اهمیت بسزایی برای معرفی حماسه كربلا برخوردار است.

وی با توجه به فرارسیدن ایام محرم گفت: این ماه فرصت عظیمی را برای شیعیان و محبین اهل بیت (ع) مهیا می‌كند تا با برگزاری جلسات عزاداری علاوه بر ارتقای معلومات دینی، بتوانند به بركات و اجر و ثوابی كه در این ماه وجود دارد دست یابند.

وی افزود: برگزاری مراسم و مجالس عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حالت بكاء و گریاندن مردم در این مجالس ارزش و ثواب بسیاری در نزد خداوند تبارك و تعالی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مقتدایی افزود: گریستن در مجالس عزاداری امام حسین (ع) وسیله‌ای برای حركت در مسیر ترسیم شده توسط آن حضرت است كه فرمودند:» روش من برای شما اسوه و الگو است «این گونه نیست كه فكر كنیم امام حسین وظیفه‌ای برعهده داشتند كه انجام دادند و تمام شد و دیگر ما چنین و ظیفه‌ای نداریم بلكه قیام عاشورا الگویی منحصر به فرد برای همه آزادیخواهان جهان به ویژه برای پیروان اهل بیت علیهم السلام محسوب می‌شود.

وی یكی از راههای تبیین درست قیام امام حسین (ع) را شناخت فلسفه عاشورا عنوان كرد و اظهار داشت: شناخت فلسفه عاشورا و عزاداری از اهمیت بسزایی برای معرفی حماسه كربلا برخوردار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه از قرآن به عنوان بهترین سند برای درك بهتر فلسفه عاشورا یاد كرد واظهار داشت: قرآن در این باره آیات بسیاری دارد و می‌فرماید:» یا أی‌ها الذین آمنوا ما لكم إذا قیل لكم انفروا فی سبیل الله اثاقلتم إلى الأرض... وقتی كه باید از قرآن دفاع كنید، چرا به زمین چسبیده‌اید؟ به گونه‌ای كه زمین شما را بخود جذب كرده و حاضر به جهاد در مسیر خداوند نیستید. «و در جایی دیگر می‌فرماید» إِنَّ اللّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ... «و یا این آیه كه می‌فرماید» إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنْیَانٌ مَّرْصُوصٌ».

وی در ادامه به سخنی از امام حسین (ع) در خصوص یكی از دلایل قیام عاشورا استناد كرد كه می‌فرمایند» اِذْ قَدْ بُلِیَتِ الاُمَّةُ بِراع مِثْل یَزِید.... «حالكه حكومت و مدیریت جامعه در دست كسی مانند یزید قرار گرفته است دیگر زنده ماندن ننگ است و باید همه قیام كنند و در مقابل این دیكتاتور فاسد بایستند تا حكومت حق برقرار شود.

حجت الاسلام مقتدایی، تصریح كرد: سخنان امام حسین (ع) از مدینه تا كربلا، همسو با آیات قرآنی است كه هدف و فلسفه قیام عاشورا را تبیین می‌كند. لازم است این مسائل نسل به نسل برای مردم بیان شود تا همگان به شكل صحیحی با نهضت امام حسین (ع) آشنا شده و بفهمند كه این نهضت الگو برای تحقق اسلام و مقابله با ظالمان و ستمگران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها