خبرگزاری بسیج: وجود کانال عریض و عمیق در حاشیه خیابان فدائیان اسلام حد فاصل میدان شوش تا بزرگراه بعثت بارها موجب وقوع حوادث ناگوار برای شهروندان و تحمیل خسارات مالی زیادی به مردم شده است که ضرورت دارد شهرداری نسبت به ایجاد حصار و یا پوشاندن آن اقدام کند.
کد خبر: ۸۷۵۷۶۰۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ چندی پیش بر اثر یک حادثه رانندگی و انحراف به چپ یک دستگاه خودروی نیسان، راننده خودروی پژو 405 کنترل خود را از دست داده و به حاشیه خیابان فدائیان اسلام منحرف شد که به علت نبودن حصار و کوتاه بودن ارتفاع جدول حاشیه خیابان، خودروی سواری پژو به داخل کانال سقوط کرد؛

همچنین در حادثه دیگری در یازدهم مهر ماه سال 95 خودروی سواری پراید بنا به دلایلی از مسیر منحرف شده و به داخل گودال سقوط کرد که بنا به گفته عابران، راننده از ناحیه گردن دچار مصدومیت شده و با کمک اورژانس به بیمارستان منتقل شد؛ شهروندان ساکن در این محدوده که در صحنه حادثه حاضر بودند، اظهار داشتند که این حادثه برای چندمین بار است که در این محدوده رخ می دهد.


یکی از ساکنان خیابان فدائیان اسلام محدوده بیمارستان مهدیه با بیان اینکه عرض این خیابان طویل بوده و عبور و مرور برای عابران پیاده بسیار خطرناک است، خاطر نشان کرد: بسیاری از رانندگان بی ملاحظه بدون رعایت مسائل ایمنی با سرعت بالا در این محور ویراژ می دهند و باعث وقوع حوادث ناگواری می شوند. وی افزود: مدتی پیش یک راکب موتور سیکلت به همراه خانواده خود در حال عبور از این مسیر بود که بر اثر سرعت زیاد یک دستگاه خودروی سواری، راکب متور سیکلت برای فرار از تصادف با خودروی سواری به حاشیه خیابان گریخت که متاسفانه به همراه خانواده اش داخل کانال سقوط کرد، وی ادامه داد: چون حادثه در فصل بارندگی اتفاق افتاد، سطح آب این نهر بالا بود و فرزند خرد سال او اسیر جریان آب شد که با کمک مردم توانستیم فرزندش را نجات دهیم.

لازم به ذکر است که برابر آئین نامه بهبود تردد در معابر شهری و حومه مصوب 1388، وظیفه طراحی، تهیه و نصب علائم عمودی و افقی راهنمائی و رانندگی و رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی در معابر شهری برعهده شهرداری ها است.

طبق تبصره ماده 26 – وزارت راه و شهرداری ها مکلفند با هماهنگی راهنمایی و رانندگی محل های عبور عابران پیاده در کلیه معابر برون شهری و درون شهری را با نصب علائم و تجهیزات مشخص نمایند.

همچنین طبق ماده 218 آیین نامه راهنمایی و رانندگی شهرداری ها موظفند پیاده روهای استاندارد، هموار و ایمن با درنظرگرفتن عبور سالخوردگان و معلولان با صندلی چرخ دار و یا بدون آن، در حاشیه معابر شهری ایجاد کنند و با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر، در محل های مناسب نیز مسیر عبور دوچرخه سواران را تا حد امکان و به صورت جداگانه ایجاد نمایند.

بر اساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری مصوب 1344 نیز اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر‌عمومی، کوچه‌ها، اماکن عمومی، دالانهای عمومی و خصوصی و پر کردن و پوشاندن چاه ها و چاله‌های واقع در معابر و جلوگیری از گذاشتن هر‌نوع اشیاء در بالکنها و ایوانهای مشرف و مجاور به معابر عمومی که افتادن آنها موجب خطر برای عابران است و جلوگیری از ناودانها و دودکشهای‌ ساختمانها که باعث زحمت و خسارت ساکنین شهرها باشد و خسارت ناشی از اهمال و تعلل دستگاهها در اجرای مصوبات کمیسیون برعهده مقصراست.

 بر اساس تبصره 3 ماده 14- در صورتی که براساس نظر کارشناسان تصادفات نقص راه یا وسیله نقلیه در علت تصادفات مؤثر باشد، متصدیان ذیربط مسئول جبران خسارت وارده هستند.

 گزارش و عکسها: علی اشرف خانلری

 

 

ارسال نظرات