بوشهر-حجت ااسلام ابوذر شاد گفت: جنگ جبهه استکبار و اسلام ریشه اعتقادی دارد و با تعامل٬ مذاکره و سازش این اختلافات حل نخواهد شد
کد خبر: ۸۷۵۷۵۷۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸

به گزارش خبرگزاري بسيج از  شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام ابوذر شاد با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) اتفاقی نبود که تنها 1400 سال پیش اتفاق افتاده باشد گفت: عاشورا نهضتی بود که آغاز شد و با نهضت ظهور صاحب‌الزمان(عج) تکمیل می‌شود. برگزاری محرم و صفر تنها به منظور گرامیداشت نهضت امام حسین(ع) است در صورتی که باید در کنار ذکر یاحسین(ع)٬ با حسین(ع) بودن را ‌یاد بگیریم.

وی با تاکید بر‌اینکه جلسات حسینی باید خط‌دهنده باشند، خاطرنشان کرد: ما در این جلسات باید با حسین(ع) بودن و با حسین(ع) ماندن را فرا بگیریم و بدانیم که ریشه بسیج نیز در نهضت عاشورا نهفته است.

شاد ‌با بیان اینکه مجالس حسینی ماموریت احیاگری را دارد، گفت: باید توجه داشت در کنار بحث احساسی، جریان حماسی حسینی را نیز در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به مقوله جهاد اکبر تصریح کرد: تقابل جبهه استکبار و جبهه اسلام همیشگی٬ تعطیل‌ناپذیر و قطعی است. این درگیری بر سر توحید و شرک بوده و کاملاً زیربنایی است به شکلی که هر دو طرف دعوا، عقیده دارند طرف مقابل باید نابود شود.

ابوذر شاد ‌تصریح کرد: این جنگ انرژی هسته‌ای٬ گاز، نفت و علم و دانش نیست بلکه استکبار بر سر فرماندهی دعوا دارد در صورتی که مسلمانان فرماندهی را تنها از آن خداوند می‌دانند. جنگ جبهه استکبار و اسلام ریشه اعتقادی دارد و با تعامل٬ مذاکره و سازش این اختلافات حل نخواهد شد.

وی ‌عنوان کرد: در گذشته جنگ دشمن سخت و جهاد ما اصغر بود، اما امروزه شاهد هستیم که دشمن در تلاش است تا به جای حمله به دانشگاه‌ها و مدارس ما، به ذهن و تفکر دانش‌آموزان و دانشجویان ما حمله کند که در این زمینه می‌طلبد ما جهاد اکبر را در پیش بگیریم.

وی تاکید کرد: مقاومت در درگیری با دشمن در جهاد کبیر بسیار دشوارتر از جهاد اصغر است؛ در جهاد اصغر هشدارهای لازم داده شده و میزان خسارت کاملاً مشخص است و اگر تلفاتی هم داشته باشیم، برای‌مان یک افتخار است.



ارسال نظرات
پر بیننده ها