خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اعزام 16 هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۵۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ناصر حمزه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز اردوی راهیان نور کشوری از 10 مهر امسال از قم اظهار کرد: برنامه اعزام اردوی راهیان نور همزمان در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال 16 هزار دانش‌آموز از استان قم به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند، گفت: این تعداد شامل 8 هزار و 700 دانش‌آموز دختر و 7 هزار و 300 دانش‌آموز پسر است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: مرحله اول اعزام دانش‌آموزان دختر تا پایان مهر ماه انجام می‌شود و مرحله اول اعزام دانش‌آموزان پسر آبان ماه صورت می‌گیرد، مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان دختر آذر ماه و مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان پسر بهمن ماه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سهمیه ابلاغی اردوی راهیان نور برای دانش‌آموزان متوسطه دوم تعیین شده ولی امسال در صورتی که دانش‌آموزان متوسطه اول برای حضور در اردوی راهیان نور اعلام آمادگی کنند،‌ با آنها برای اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور مشارکت و همراهی می‌شود.

حمزه‌ای با اشاره به شرایط تعیین شده برای اردوی راهیان نور گفت: اولویت با دانش آموزانی است که برای نخستین بار اعزام می‌شوند، هر چند حضور برای دانش‌آموزان دیگر که علاقمند به حضور در اردو هستند، بلامانع است. برای حضور ولی دانش‌آموز در اردو نیز مشکلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های هر دانش‌آموز نزدیک به 200 هزار تومان است،‌ در حالی که تنها از دانش آموزان 35 هزار تومان خودیاری دریافت می‌شود و حتی مدارس می‌توانند با تشکیل انجمن اولیا و مربیان موضوع را مطرح کنند و از خیران و حساب‌های دریافتی از اولیای دانش‌آموزان برای این امر استفاده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: شرکت حمل و نقل دانش‌آموزان جوان سیر ایثار است که در شرایط قرارداد رعایت تمام نکات ایمنی در اتوبوس‌ها مورد توجه قرار گرفته و در داخل هر اتوبوس 38 نفر دانش آموز، یک نفر روحانی، یک نفر راوی، دو نفر مربی، یک نفر سرپرست و یک همیار پلیس حضور دارند.

وی عنوان کرد: اگر راننده‌ای تخلف داشته باشد و سبقت غیر مجاز و رفتار خلاف آیین‌نامه را مرتکب شود، همیار پلیس در نخستین پاسگاه پیاده می‌شود و پلیس راه را در جریان قرار می‌دهد و پلیس قوانین را اعمال می‌کند.    

حمزه‌ای با بیان اینکه دانش‌آموزان دو روز در منطقه عملیاتی حضور پیدا می‌کنند گفت: دانش‌آموزان از مناطق علمیاتی شلمچه، اروند رود، ‌نهر خین، فتح المبین، مسجد جامع خرمشهر، نمایشگاه مقاومت در خرمشهر و زیارتگاه دانیال نبی در شوش بازدید می‌کنند و در یکی از شب‌ها رزمایش بزرگی برای آنها برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها