خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: نوای لبیک یا حسین(ع) همزمان با سراسر کشور در امام‌زاده سیدحمزه(ع) تبریز با حضور جمعی از نمازگزاران و عزاداران حسینی طنین انداز شد.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۳۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام ساجدی در این مراسم در بیان علت لبیک گویی برای حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: فریادهای لبیک یا حسین(ع) امروز ما در پاسخ به فریاد امام حسین است که گفت «هل من ناصرا ینصرنی».

وی در این خصوص افزود: لبیک گفتن به مقام امام حسین(ع) کوچک و بزرگ و یا مسلمان و مسیحی نمی‌شناسد، چراکه در صحرای کربلا، کسانی که نامه نوشته و امام(ع) را دعوت کرده بودند، به امام پشت کرده و در این میان یک مسیحی با دیدن حقانیت حضرت سیدالشهدا به مکتب حسین(ع) گرویده و جان خویشتن را در این راه فدا کرد.

وی با اشاره به نوع گرایشات عربستان و داعش در دین مقدس اسلام و همچنین کلمه‌ «لااله الا الله» بر روی پرچم‌هایشان ادامه داد: این‌ها افرادی هستند که ادعا می‌کنند بر اساس قرآن حکومت می‌کنند، در حالی این‌ها در مسیر همان افرادی هستند که در زمان حضرت علی(ع) قرآن را بر نیزه کرده و امیرالمومنین(ع) و ولی زمان را از حکومت بازداشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه، برای رو کردن به امام‌حسین(ع) لازم نیست که ویژگی خاصی داشت، گفت: همانگونه که شهید آوینی گفته بود با پوتین‌هایم به سوی خدا خواهم رفت، از این رو درمی یابیم که پرواز به سمت حق، بال پرواز نمی‌خواهد، چراکه ایمان و اخلاص در این مسیر کافی است.

وی در بیان اهمیت Kلبیک یا حسین(ع)» تاکید کرد: این شعار یعنی ما در مسیر سیدالشهدا(ع) بوده و تحت هر شرایطی همانند ایشان از نماز، غیرت، عزت، حجاب و عفاف خود محافظت می‌کنیم.

حجت الاسلام ساجدی با اشاره به خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در میان مردم نیز یادآور شد: ایشان در میان مردم به گونه‌ای صحبت کردند که گویی حضرت علی(ع) سخن می‌گوید، از این رو بانوان نیز می‌توانند زینب‌وار با رعایت حجاب و عفاف در متن اجتماع حضور پیدا کرده و فعالیت کنند.

وی با تاکید بر مقام ارزشمند امام حسین(ع) و نهضت عاشورا خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با خدا معامله کرد و دار و ندار خویش را در راه حق فدا ساخت؛ از این روست که در اکثر اعیاد و روزهای عزیز، خواندن زیارت عاشورا توصیه شده است.

ارسال نظرات