خبرهای داغ:
مشاور استاندار همدان:

مردم و مسئولان سیره شهید همدانی را سرلوحه کار خود قرار دهند

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران توجه مسئولان به سیره شهید همدانی را امری پسندیده دانست و گفت: مردم و به ویژه مسئولان سیره، دلسوزی و خستگی‌ناپذیری شهید همدانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۲۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، میرزا سلگی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اشاره به خدمات و نقش شهید همدانی در دفاع مقدس اظهار داشت: از زمانی که وارد سپاه شدم تا حضور در عرصه‌های مختلف و عضویت در لشگر انصارالحسین(ع)، سردار شهید حسین همدانی نقشی تعیین‌کننده‌ای را در کنار سایر فرماندهان ایفا می‌کرد.

وی افزود: شهید همدانی از بدو انقلاب در صحنه‌ها حضور داشت و در جبهه‌های غرب و جنوب نیز نقش برجسته و روشنی را ایفا کرد موضوعی که مردم به ویژه قشر رزمنده و ایثارگر به آن اشراف و آگاهی دارند.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران با بیان اینکه شهید همدانی نخستین کسی بود که یگان رزمی انصارالحسین(ع) را در استان تشکیل داد، بیان کرد: سردار همدانی با این کار در همدان به عنوان شهر فرهنگی و انقلابی فضایی را برای سازماندهی نیروهای بسیجی و اعزام آنها به جبهه‌های غرب و جنوب کشور ایجاد کرد.

وی گفت: شهید همدانی پس از جنگ نیز به دلیل ارتباطات خود با رزمندگان همدانی و ویژگی‌های فردی و اخلاقی که داشت در راستای انجام تکلیف و ادای دین به شهدا در استمرار حرکت اسلام و انقلاب، هدایت افراد جامعه به ویژه قشر بسیجی برای آشنایی با شهدا و معرفی ویژگی رزمندگان سال‌های دفاع مقدس پیشگام بود.

سلگی با اشاره به اینکه سردار همدانی در تلاش بود تا گنج‌های دفاع مقدس را استخراج کند و آنها را به نسل جوان و آینده انتقال دهد تصریح کرد: ایشان پس از بازگشت جنگ و جهاد اصغر، مشغول جهاد اکبر شد و آن را با موفقیت انجام داد و در این راستا نیز هیچگاه از این تکلیف بزرگ غافل نشد.

وی افزود: سردار همدانی انسانی با تعهد و مؤمن بود و به انقلاب، مبانی آن، راه امام(ره)، شهدا و تبعیت از ولایت معتقد بود و هیچگاه از این مسیر منحرف نشد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: سردار همدانی سعه صدر بالایی داشت و در تلاش بود تا حس وظیفه‌شناسی را به دیگران منتقل کند به همین دلیل افرادی که با ایشان در ارتباط بودند از محسنات اخلاقی شهید همدانی بهره می‌بردند.

وی با تاکید بر اینکه شهید همدانی اهل تکلیف بود و تا آخرین نفس برای ادای تکلیف مجاهدت کرد، اظهار داشت: از زمانی که به یاد دارم ایشان از زمان حضور در جبهه‌های جنگ تا پایان عمرش آماده و مهیای شهادت بود.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران توجه مسئولان به سیره شهید همدانی را امری پسندیده دانست و افزود: مردم و به ویژه مسئولان سیره، دلسوزی و خستگی‌ناپذیری شهید همدانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت: شهید همدانی با اینکه عمر خود را صرف جنگ و انقلاب کرده بود و مانند دیگران می‌توانست باقی عمر خود به گونه‌ای دیگر سپری کند اما عازم دفاع از حریم از اهل بیت(ع) می‌شود بنابراین لازم است مسئولان بر اساس تعهد و صداقت کارها را پیش ببرند تا راه سردار همدانی ادامه یابد.

سلگی تصریح کرد: با توجه به زحماتی که امثال شهید همدانی و سایر شهدا برای کشور و دفاع از ارزش‌ها کشیدند لازم است که ما دنباله‌رو آنها باشیم و به تلکیفمان صادقانه عمل کنیم.

این فرمانده سال‌های دفاع مقدس بیان کرد: باید خود را وارث شهدا بدانیم و این مسیر را ادامه دهیم چراکه راه معلوم است پس باید دشمن، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم و پای انقلاب بایستیم.

وی خطاب به مردم و مسئولان با تأکید بر اینکه نباید از دشمن ترسید، گفت: به وعده‌های خدا ایمان داشته باشیم اگر در زمان جنگ به برکت وجود افرادی مانند سردار همدانی توانستیم از پس مشکلات برآمده و پیروز شویم اکنون نیز می‌توانیم با ادامه دادن این راه بر استکبار و کفر جهانی پیروز شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات