67 پروژه و طرح نیمه تمام دولتی استان فقط یک طرح به بخش خصوصی واگذار شده است که مابقی طرح ها باید با حمایت وزیران هر چه سریعتر به بخش خصوصی واگذار شود.
کد خبر: ۸۷۵۷۴۷۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در بیستمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: محورهای توسعه استان همانطور که در برنامه اول تا پنجم توسعه نیز پیش بینی شده است ، صنعت ، معدن ، کشاورزی ، خدمات و گردشگری می باشد که در همین راستا سهم اشتغال استان 30% از میانگین کشوری 18% و در بخش صنعت 31.6% از میانگین کشوری33.8% و در بخش خدمات 38% از میانگین 41% می باشد و آمار بیانگر این مطلب است که در بخش خدمات ظرفیت خالی خوبی در استان وجود دارد.

اسداله درویش امیری نرخ بیکاری استان را 9.7% عنوان کرد و افزود: از انواع کل مواد معدنی ، حدود 80% آنها در استان زنجان موجود است و مدیران باید تمام تلاش خود را در راستای استفاده هر چه بهتر از این پتانسیل ویژه استان بکار گیرند.

وی در ادامه، استان زنجان را پایتخت و قطب برق وIT کشور عنوان کرد و افزود : جلساتی را با یک تیم متخصص از کشور کره جنوبی داشته ایم تا از ظرفیت های مالی و علمی آنها نیز برای عملیاتی کردن بیشتر این موضوع استفاده نماییم .

این مقام مسوول، به شرایط خوب استان در حوزه بازرگانی و توازن میان صادرات و واردات اشاره کرد و گفت: در سال 94 به 30 کشور دنیا صادرات و از 36 کشور دنیا واردات داشته ایم که بیش از 95% آنها مربوط به واحدهای تولیدی و کشاورزی بوده است.

درویش امیری میزان تولید محصولات کشاورزی استان را 2.5 برابرمصرف استان دانست و گفت: 85% منابع آب استان ، صرف مصارف کشاورزی می شود که در صورت ادامه این روند، مشکلات جدی در زمینه مصرف آب شرب و صنعت استان ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : در 123 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان ، امکان عملیاتی شدن سیستم آبیاری نوین کشاورزی وجود دارد که از این میان در 42500 هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شده و در 4.45 هکتار آن در حال اجرا می باشد .

استاندار زنجان ، بدهی استان به کشاورزان را حدود 25 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در صورت عدم خرید کامل محصولات کشاورزان بخصوص گندم، مشکلات جدی در خصوص کشت پاییزه آنها بوجود خواهد آمد.

مقام عالی دولت در استان خاطر نشان کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی در استان زنجان از سال 84 تا 91 ، 154 میلیون دلار و از سال 92 تا 95 ، 355 میلیون دلار بوده است که این وضعیت نشان می دهد استقبال خارجی ها برای سرمایه گذاری در زنجان از رشد بالایی برخوردار می باشد

لازم بذکر است در این جلسه مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت و مدیر کل جهاد کشاورزی و همچنین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان ، بطور جداگانه به ارائه مصوبات و مشکلات کمیته های ذیل این ستاد پرداختند .

ارسال نظرات