خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام سجاد(ع) قزوین اذعان کرد: قیام عاشورا مردم را نسبت به امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر حساس کرد.
کد خبر: ۸۷۵۷۳۹۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

حجت‌الاسلام حسین عدالتی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت فرا رسین ماه محرم و علت قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: حرکت و قیام امام حسین(ع) از جهات مختلف ابعاد گوناگونی دارد و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین علل است.

وی یک جهت محور قیام امام حسین(ع) را مصداق آیه دوم سوره مائده دانسته و تشریح کرد: همکاری، همیاری و مساعدت یکدیگر در تقوا و انجام کارهای نیک و عدم تعاون با دشمنان از دستورات خداوند در قرآن می‌باشد که حرکت و قیام امام حسین(ع) کاملا با دستورات الهی و قرآنی منطبق بوده است.

این مسئول دعوت امام حسین(ع) به امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین اهداف قیام ایشان عنوان کرد و افزود: عدم بیعت و همکاری امام حسین(ع) با یزید از دیگر اهداف قیام سیدالشهدا و مصداق آیه "ولاتعاونوا علی‌الاثم و العدوان" می‌باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه را یکی دیگر از محورهای قیام آن حضرت دانسته و گفت: امام حسین(ع) با هجرت خود می‌خواست امر مهمی چون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پابرجا بماند و مردم نسبت به عملی شدن این فریضه حساس باشند.

عدالتی اضافه کرد: امام حسین(ع) در این راه از مال، آرامش، فرزندان، زندگی و همه چیز خود گذشت تا ماموریت خود را که موعظه و نصیحت کسانی که از دین الهی دور هستند را به انجام رساند.

وی با بیان لزوم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در هیئات تصریح کرد: هیئت‌ها و مردم باید عمل‌کردن به این فریضه را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود بدانند و در حد توان خود به این فریضه مهم عمل نمایند.

این مسئول امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی در جامعهدانسته و ادامه داد: تمام اعضا جامعه باید برای ترویج این فریضه تلاش نمایند و امام حسین(ع) و قیام ایشان در کربلا بهترین الگو و سرمشق برای ما است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قزوین ضمن اشاره به وصیت امام حسین(ع) به یار خود محمدحنفیه تبیین کرد:امام حسین(ع) برای اصلاح امور جامعه، عمل به سیره جد بزرگوارشان،انجام امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز قیام کردند.

عدالتی تشریح کرد: فرستادن مسلم به کوفه نمونه‌ای از امر به معروف بوده است و کوفیان با نپذیرفتن ایشان و پایمال کردن معروف، در کار نهی شده و منکر با دشمن همکاری کردند.

وی به لزوم اجرای عزاداری‌های با شور و شعور حسینی در جامعه اشاره کرد و گفت: جان‌فشانی‌های حضرت عباس(ع) به‌خاطر دین و اسلام بود نه صفاتی که در این خصوص به او الحاق می‌شد.

این مسئول شیعه را پرنده‌ای با دو بال عاشورا و مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد باخرافاتی  نشان دادن واقعه عاشورا و ولایت فقیه، به باور مهدویت شیعیان ضربه بزند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قزوین در خاتمه تاکید کرد: مردم باید همواره آگاه و هوشیار باشند چرا که دشمن از طرق مختلفی چون طراحی شبکه‌ای با نام امام حسین(ع) در صدد گسترش خرافات در جامعه و اذهان عمومی است.

1102/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها